کد خبر: 43062
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 24 دی 1399 - 09:22

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی؛

تحقق مطالبات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را با جدیت پیگیری می‌کنیم

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری
نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری رفع مشکلات بودجه ای نهاد را یکی از مهم ترین مباحثی دانست که در لایحه بودجه کشور پیگیر تحقق آن خواهد بود.
تحقق مطالبات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور را با جدیت پیگیری می‌کنیم

به گزارش لیزنا، فرهاد خلیل مقدم، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان در گفتگو با حسین بامیری، نماینده مردم لردگان و خانمیرزا و نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی، ضمن اشاره به مشکلات بودجه ای نهاد در تحقق اهداف ارزشمند فرهنگی، بر لزوم حمایت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح بودجه نهاد تأکید کرد.

حسین بامیری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و عضو کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی نیز در این گفتگو به اهمیت گسترش زیرساخت های فرهنگی به ویژه در حوزه کتاب اشاره کرد و گفت: کتاب و کتابخوانی سرچشمه پیشرفت و تعالی جوامع محسوب می شود و حق برخورداری تمامی مردم از امکانات کتابخانه ای از حقوقی است که ما به عنوان نمایندگان مردم باید پیگیر آن باشیم. باید برای پرورش نسلی کتابخوان زیرساخت ها را فراهم کنیم و مهم ترین عامل برای فراهم کردن این زیرساخت ها، اصلاح قانون تأسیس و تأمین منابع پایدار بودجه‌ای برای نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور است.

 عضو شورای راهبردی توسعه مدیریت و سرمایه های انسانی شورای عالی استان ها افزود: تلاش خواهیم کرد با همراهی سایر نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون تلفیق بودجه، مطالبات به حق کتابداران را محقق و مشکلات بودجه ای نهاد کتابخانه های عمومی کشور را مرتفع کنیم.

 گفتنی است، در سفر اخیر رئیس مجلس شورای اسلامی به استان چهارمحال و بختیاری گزارشات مفصلی در خصوص مشکلات پیش روی نهاد و مطالبات کتابداران و همچنین مطالبات مردم استان در حوزه ساخت و ساز کتابخانه ها، توسعه، تجهیز و به روز رسانی امکانات و ترویج فرهنگ کتابخوانی، به محمدباقر قالیباف تقدیم شد.