کد خبر: 43630
تاریخ انتشار: دوشنبه, 06 ارديبهشت 1400 - 16:02

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

طرح اهدای کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم اجرا می‌شود

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم
سجاد عمرانی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم از اجرای طرح «اهدای کتاب» با هدف تقویت و غنی‌سازی منابع در کتابخانه‌های عمومی استان خبر داد.
طرح اهدای کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم اجرا می‌شود

به گزارش لیزنا، سجاد عمرانی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم از اجرای طرح اهدای کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان قم با شعار «لذت خواندن را به اشتراک بگذارید» خبر داد.

سجاد عمرانی، سرپرست کتابخانه‌های عمومی استان قم ضمن اشاره به جایگاه کتاب و کتابخوانی در پیشرفت هر جامعه‌ای گفت: کتاب در جامعه تمدنی اسلام، میراثی ماندگار است. رشد و شکوفایی هر جامعه و ملتی در گروی رشد فکری و فرهنگی آنهاست که گسترش و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در این میان نقشی بسیار حائز اهمیت دارد.

 سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم از نیاز این اداره کل جهت تامین منابع و اهدای کتاب به مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان قم خبر داد و افزود: این اداره کل به منظور تقویت و تامین منابع و همچنین جلب مشارکت اعضا و احساس تعلق در جهت تامین منابع کتابخانه‌ها، طرح اهدای کتاب را اجرا کرده است. مردم استان قم می‌توانند با مراجعه به نزدیکترین کتابخانه عمومی محل اقامت خود یا اداره کل کتابخانه‌های عمومی از طریق کمک‌های نقدی، خرید کتاب و اهدای کتب شخصی و کتاب‌های خوانده شده و کم استفاده در این طرح شرکت کنند. با فرهنگ سازی اهدای کتاب‌های مفید و بدون استفاده موجود در منازل و ادارات امکان دسترسی کتاب جوانان و علاقه‌مندان به کتاب و منابع خواندنی افزایش خواهد یافت و همچنین سنت حسنه اهدای کتاب نیز ترویج می‌شود.

عمرانی از نزدیک بودن افتتاح کتابخانه مرکزی قم خبر داد و گفت: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته کتابخانه مرکزی قم تا پایان بهار 1400 به بهره‌برداری خواهد رسید. ظرفیت مخزن این پروژه بزرگ فرهنگی استان قم حدود 60 هزار عنوان است؛ در حالی که تا کنون تنها 25 هزار عنوان کتاب تامین شده است که برای شهر فرهنگی قم این تعداد منابع زیبنده نیست. در این زمینه تقاضای همیاری و کمک خیرین، سازمان‌ها و مردم را در جهت تامین منابع کتابخانه مرکزی قم داریم.

گفتنی است، پروژه کتابخانه مرکزی قم که در خیابان امام خمینی (ره) واقع است از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به استان قم ساخته شده است. کتابخانه مرکزی قم در زمینی به مساحت ۲۴۲۶ مترمربع و با زیربنای ۳۴۰۰ مترمربع در ۴ طبقه احداث شده است. این کتابخانه دارای مخزنی به مساحت ۸۵۰ مترمربع، ۲ سالن مطالعه آقایان و بانوان هر کدام به مساحت ۳۰۰ مترمربع، بخش کودک و نوجوان در ۱۷۵ مترمربع و آمفی تئاتر با ظرفیت ۱۴۰ نفر است. همچنین کتابخانه مرکزی قم کاربری‌هایی نظیر سالن جلسات، بخش نشریات، خدمات فنی، مرجع و اطلاع‌رسانی، باغ علم و کلاس‌های آموزشی دارد.