کد خبر: 44389
تاریخ انتشار: جمعه, 02 مهر 1400 - 09:35

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

امام‌ جمعه تفت تأکید کرد؛

ضرورت تشکیل گروه‌های تولیدمحتوا در فضای مجازی با محوریت کتاب و کتابخانه

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
امام جمعه تفت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با تأکید بر لزوم ارائه راهکارهای عملیاتی برای افزایش سرانه مطالعه گفت: اداره کتابخانه‌های عمومی با تشکیل گروه‌‌های تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت کتاب و کتابخانه، در راستای ترغیب کتابخوانی حرکت کند.
ضرورت تشکیل گروه‌های تولیدمحتوا در فضای مجازی با محوریت کتاب و کتابخانه

به گزارش لیزنا، حجت‌الاسلام علی‌محمد گلوردی، امام‌جمعه تفت در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی این شهرستان که با حضور فرماندار و سایر اعضا برگزار شد، از تلاش‌های مجموعه کتابخانه‌های شهرستان تقدیر کرد و گفت: مسئله کتاب و کتاب‌خوانی از اهمیت بالایی برخوردار است، اما متأسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است و باید با راهکارهای مناسب افزایش این سرانه را شاهد باشیم.

وی ادامه داد: اهمیت مطالعه و کتاب‌خوانی، موردتأکید ویژه مقام معظم رهبری است و باید با اجرای راهکارهای علمی، میزان مطالعه را در شهرستان افزایش دهیم.

امام‌جمعه تفت با اشاره به برخی راهکارها برای ترغیب مردم به کتابخانه، گفت: ایجاد فضای دلپذیر و مطلوب در کتابخانه، وجود کتاب‌های مناسب در حوزه‌های مختلف و استفاده از همه ظرفیت‌های مالی به‌منظور تأمین مخارج کتابخانه‌های عمومی، می‌تواند در افزایش مراجعه افراد به کتابخانه‌ها و به دنبال آن افزایش سرانه مطالعه در شهرستان تأثیرگذار باشد.

حجت‌الاسلام گلوردی تصریح کرد: اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان می‌تواند با تشکیل گروه‌هایی فعال و خلاق نسبت به آموزش مطالب آموزنده به مخاطبان در فضای مجازی اقدام نماید که این کار نیز می‌تواند ترغیب افراد به مطالعه را در پی داشته باشد.

محمدجواد نعمتی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری تفت نیز در این جلسه به برگزاری یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت جامعه در رخدادهای مفید فرهنگی، یکی از اهداف این مسابقه است و رسیدن برگزارکنندگان به اهداف برگزاری این جشنواره با همکاری ادارات و سازمان‌های شهرستان امکان‌پذیر خواهد شد.

وی ادامه داد: در فرصت باقیمانده تا اتمام جشنواره، مدیران ادارات در این زمینه همکاری لازم با اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان داشته باشند.

نعمتی امکانات شهرستان در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه را مناسب دانست و گفت: باید از امکانات موجود در کتابخانه‌ها و سایر ادارات در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه استفاده بهینه شود و با شیوه‌های جدید، جامعه هدف را به مطالعه ترغیب کرد.

هادی قاسمی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در راستای افزایش مشارکت مردم شهرستان در یازدهمین دوره جشنواره کتاب‌خوانی رضوی ارائه کرد.

قاسمی از صدور گواهی آموزشی برای کارکنان ادارات و سازمان‌های شهرستان شرکت‌کننده در این جشنواره خبر داد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان افزود: کتابخانه دکتر واحد تفت به‌عنوان پایلوت برای حضور مروجان جشنواره کتاب‌خوانی رضوی انتخاب‌شده و از اوایل مهرماه شاهد حضور این افراد در شهرستان خواهیم بود.

توضیح طرح مانا توسط مجید فصاحت، رئیس اداره بهزیستی شهرستان و درخواست همکاری از اعضای انجمن برای اجرای این طرح در سطح شهرستان، آخرین بخش جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان تفت بود.