کد خبر: 46144
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 مرداد 1401 - 11:28

داخلی

»

کتابخانه‌های عمومی

«خواندن دیجیتال و فرایندهای شناختی » بررسی می شود

منبع : لیزنا
سومین جلسه از سلسله وبینارهای فراملی «خواندن دیجیتال و ادبیات الکترونیک» با موضوع «خواندن دیجیتال و فرایندهای شناختی؛ بدن، ابزار و محیط»، ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود.
«خواندن دیجیتال و فرایندهای شناختی » بررسی می شود

به گزارش لیزنا، سومین جلسه از سلسله وبینارهای فراملی «خواندن دیجیتال و ادبیات الکترونیک» با موضوع «خواندن دیجیتال و فرایندهای شناختی؛ بدن، ابزار و محیط»، چهارشنبه ۱۲ مردادماه برگزار می‌شود.

در این وبینار به دبیری هما یزدانی، کارشناس پژوهش نهاد، پروفسور آن منژن Anne Mangen، استاد مرکز ملی تحقیقاتِ خواندن در دانشگاه استاونگر نروژ سخنرانی خواهد کرد. وی متخصص تکنولوژی های جدید در آموزش و محقق تأثیرات دیجیتال شدن ابزارهای خوانش بر وجوه شناختیِ مطالعه است که علاوه بر تألیف مقالات فراوان در این زمینه، از مؤلفان کتاب های "Learning to Read in Digital World (۲۰۱۸)" و "A Multidisciplinary Approach to Embodiment"  نیز بوده و مدیریت پروژه  E-READ (تحولات خواندن در عصر دیجیتال شدن) در مرکز همکاری های علم و فناوری اروپا را بر عهده داشته است.

علاقه‌مندان می‌توانند روز چهارشنبه ۱۲ مردادماه ساعت ۱۱ صبح از طریق صفحه اسکای روم به آدرس skyroom.online/ch/researchpl/webinar  در این برنامه شرکت کنند. همچنین صفحه آپارات نهاد www.aparat.com/iranpl، پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد www.iranpl.ir و صفحه اینستاگرام نهاد @iranlibraries  به صورت زنده این برنامه را پوشش خواهند داد.