کتابخانه عمومی برتر کشور معرفی شد

به گزارش لیزنا،بر اساس گزارش اداره کل کتابخانه های عمومی استان قم، دکتر فریدونی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم با اعلام این خبر گفت: با توجه به کارکردهای کتابخانه های عمومی، این کتابخانه دارای بخش های مختلفی شامل بخش عمومی، کودک و نوجوان، نابینایان، بخش مرجع و اطلاع رسانی، نشریات و... می باشد که به ارائه خدمات به اقشار مختلف جامعه می پردازد.

وی ادامه داد: مجموعه منابع این کتابخانه در حال حاضر،  شامل تعداد63 هزار و 312 نسخه کتاب فارسی، یک هزار و498 نسخه کتاب لاتین، 11 هزار و 442 نسخه کتاب کودک و نوجوان و 5 هزار و 490 نسخه کتاب گویا و بریل می باشد.

دکتر فریدونی اظهار داشت:  تعداد اعضای فعال این کتابخانه، 6 هزار و 689 نفر می باشد که شامل همه مردم در مقاطع مختلف تحصیلی و گروه های سنی مختلف است.

وی افزود: تعداد کتاب های به امانت رفته در طول یک سال، 109 هزار و 475 نسخه کتاب می باشد که از رشد خوبی نسبت به گذشته برخوردار بوده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم گفت: فعالیت های جنبی در راستای گسترش فرهنگ مطالعه مفید از جمله برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب، راه اندازی کتابخانه سیار کودک،  مسابقات کتابخوانی، نمایشگاه کتاب، جلسات قصه گویی از برنامه های دیگر این کتابخانه می باشد.