تشكيل گروه ضربت براي مهاجرت به پروتكل اينترنتي نسخه‌ 6

به گزارش لیزنا به نقل از ایسنا، علي حكيم‌جوادي، رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات ايران ، با بيان اين مطلب اظهار كرد: تصور نمي‌كنم توليدكننده‌اي داشته باشيم كه با IP ورژن چهار كار كند، بنابراين آن‌هايي كه قديمي هستند، به دنبال تعويض تجهيزات هستند البته نه فقط براي اين مهاجرت بلكه به اين دليل كه سرويس‌هايي كه در آينده قرار است ارائه شود قطعا بايد در بستر IPV6 كار كند.

او ادامه داد: شركت ارتباطات زيرساخت در اين راستا بيش‌تر تجهيزاتش را دو منظوره و براي IPV4 و IPV6 آماده كرده است و بعضي اپراتورها نيز اعلام آمادگي كرده‌اند؛ همچنين مخابرات ايران خيلي فعال در جلسات ما شركت مي‌كند و از PAPها و ارائه‌دهندگان سرويس‌ها هم خواهش كرديم كه به گروه ضربت ما بپيوندند.

وي ابراز كرد: بحث مهاجرت از پروتكل اينترنتي نسخه 4 به نسخه 6 موضوع تازه‌اي نيست ولي يك الزام و ضرورت است و ما در وزارت ارتباطات به دليل رسالت و وظيفه‌اي كه داريم آن را رصد كرده و سازمان فن‌آوري اطلاعات به عنوان متولي مهاجرت اقدامات لازم را انجام داده و در حال انجام است.

رييس سازمان فن‌آوري اطلاعات ايران ادامه داد: در اين راستا، گروه ضربت تشكيل داديم و تا به حال 23 جلسه و يك شوراي راهبردي در سطح وزارتخانه تشكيل شده و اميدواريم بتوانيم با يك برنامه منسجم بخش عمده‌ي آن را در پايان سال 91 پياده‌سازي كنيم.