اولین شماره نشریه «مطبوعات بهارستان» منتشر خواهد شد

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، رسول جعفریان، با اشاره به اهمیت مطالعات اسنادی در زمینه مطبوعات گفت: مطالعه اسناد مربوط به مطبوعات ایران در مراکزی مانند نهاد ریاست جمهوری، کتابخانه ملی و کتابخانه مجلس از مدت‌ها پیش در حال انجام است و ما هم قصد داریم کتاب‌هایی درباره آن دسته از نمایندگان مجلس که اهل مطبوعات بوده‌اند، چاپ کنیم.

وی همچنین از انتشار مجله «مطبوعات بهارستان» از سوی کتابخانه مجلس در آینده نزدیک خبر داد و افزود: حوزه مطبوعات در مجلس شورای اسلامی آنقدر گسترده و مهم است که نیاز به یک نشریه تخصصی دارد و در همین راستا آقای مرادی را که خود نیز سابقه‌ای طولانی در کار نشریات دارد، مامور کردیم تا قبل از پایان سال یک یا دو شماره از این نشریه را چاپ کند.

رئیس کتابخانه مجلس شورای اسلامی در عین حال تاکید کرد: البته ما برخی اسناد مطبوعاتی را در دیگر مجلاتمان از جمله «پیام بهارستان»، «نامه‌ بهارستان» و «اسناد بهارستان» منتشر کرده و می‌کنیم اما باید حوزه نشریات ما به صورتی ویژه و در واقع مستقل‌تر عمل کند و من نوید می‌دهم و امیدوارم که اولین شماره مطبوعات بهارستان تا اواخر پائیز منتشر شود.

وی همچنین از انتشار دو مجله دیگر از سوی کتابخانه مجلس شورای اسلامی در دو حوزه «متون» و «تحقیقات نوین» خبر داد و البته تاکید کرد: این دو نشریه قطعاً بعد از انتشار شماره‌های نخست «مطبوعات بهارستان» منتشر خواهند شد.

در حال حاضر کتابخانه مجلس شورای اسلامی، مجله «نامه بهارستان» را در حوزه نسخ خطی، مجله «اسناد بهارستان» را در حوزه اسناد و مجله «پیام بهارستان» را هم در حوزه متون، مطبوعات و تحقیقات نوین منتشر می‌کند که به گفته جعفریان به زودی و با انفکاک حوزه مطبوعات از حوزه‌های چندگانه مجله اخیر (پیام بهارستان) «مطبوعات بهارستان» متولد خواهد شد.