مذاکرات برای ادغام احتمالی AOL و یاهو

به گزارش لیزنا به نقل از همکاران سیستم،  دو منبع آگاه اعلام کردند: تيم آرمسترانگ، مدير اجرايي شرکت AOL به منظور کسب اطلاع از تمايل ياهو براي ادغام دو شرکت با مشاوران اين شرکت در حال مذاکره است، اين در حالي است که شرکت ياهو به‌تازگي کارول بارتز را از مقام مديريت اجرايي اين شرکت برکنار کرده است.

 

اين دوم منبع همچنين گفتند: آرمسترانگ با هدف تقويت دو شرکت ارائه‌دهنده خدمات اينترنتي در بازار وب در حال بررسي گزينه‌هاي موجود براي ادغام دو شرکت ياهو و AOL است.

يکي از اين دو منبع آگاه گفت: آرامسترانگ با سهام‌داران خصوصي و بانک‌هاي سرمايه‌گذار در شرکت ياهو گفت‌و‌گو کرده است. مدير اجرايي شرکت AOL سال گذشته از تمايل اين شرکت براي ادغام با ياهو خبر داده بود اما با در خواست وي موافقت نشده بود.

اين منبع آگاه خبر داد: هم‌اکنون با توجه به برکناري بارتز احتمال بررسي دوباره درخواست AOL تقويت شده است و احتمال مي‌رود که ياهو سهام AOL را خريداري کند و آرامسترانگ سمت مديريت اجرايي اين دو شرکت ادغام شده را بر عهده گيرد.

اين در حالي است كه يک منبع ديگر خبر داد: با توجه به زيان اخير ياهو و کاهش درآمدهاي اين شرکت بعيد به نظر مي‌رسد ياهو براي خريد AOL از خود تمايلي نشان دهد.

ارزش شرکت AOL در بازار هم‌اکنون يک ميليارد و 600 ميليون دلار است، در حالي که شرکت ياهو در بازار 18 ميليارد و 200 ميليون دلار مي‌ارزد.

دو شرکت ياهو و AOL با شرکت‌هاي اينترنتي گوگل و فيس‌بوک به شدت در حال رقابت هستند، با توجه به کاهش سود بازار اينترنت Dial-Up پيشگامان بازار اينترنت جهان هم‌اکنون براي کسب درآمد به دنبال تبليغات اينترنتي هستند.

شرکت ياهو با بيشترين مراجعه کننده در بازار اينترنت آمريکا، در 6 سپتامبر مدير اجرايي خود بارتز را پس از سه سال از کار  برکنار کرد. ياهو با از دست دادن بازار تبليغات اينترنتي و وجود رقبايي همچون گوگل و فيس‌بوک به‌تازگي بيش از 80 درصد ضرر کرده است.