شبكه اپراتور سوم تهران و كرج تا چند هفته ديگر

به گزارش لیزنا به نقل از ایرنا، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از راه‌اندازي شبكه اپراتور سوم تلفن همراه تهران و كرج طي چند هفته ديگر خبر داد و گفت: اين شبكه هر چند به كندي ولي در حال تكميل شدن است.

رضا تقي‌پور در حاشيه همايش «چشم‌انداز فناوري فضايي كشور» در جمع خبرنگاران افزود: مجريان شبكه قول داده‌اند كه طي چند هفته ديگر شبكه تهران-كرج راه‌اندازي شود.

وي با اشاره به اينكه شبكه اپراتور سوم مدتي است به صورت آزمايشي فعاليت مي‌كند، اظهارداشت: اما براي ارائه سرويس عمومي، شبكه بايد داراي سطح كيفي مورد قبول وزارت ارتباطات باشد.

تقي‌پور در مورد تاخير در راه‌اندازي اپراتور سوم تلفن همراه گفت: اين اپراتور تاكنون چهار ماه تاخير داشته كه در اين مورد برابر شرايط و مقررات قيد شده در پروانه با آنها برخورد خواهد شد.

وي درباره تعداد آنتن‌هاي تلفن همراه (BTS ها)نصب شده توسط مجريان شبكه اپراتور سوم گفت: تاكنون بيش از ۴۰۰ آنتن نصب و بسياري از آنها راه‌اندازي شده كه تك تك اين آنتن‌ها بايد گواهي لازم را دريافت كنند.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در باره محدوديت‌هاي بين‌المللي ايجاد شده و تاخير در واگذاري سيم‌كارت‌هاي اپراتور سوم در كشور گفت: تا حدودي اين محدوديت‌ها روي فعاليت اپراتور سوم تاثير داشته است.

تقي پور در مورد فناوري فضايي در ايران گفت: دانشمندان فضايي ايران، از دانش بالاي علمي و فني برخوردارند و آمار مقالات منتشر شده توسط دانشمندان و دانشجويان ايراني در دنيا رو به افزايش بوده است.
وي افزود: ايجاد رشته هوافضا در دانشگاه‌هاي كشور و نيز پژوهشگاه فناوري فضايي حاكي از افق گسترده پيش روي اين صنعت است.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات درباره پرتاب ماهواره نويد طراحي شده توسط دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان كرد: در ادامه فعاليت‌هاي قبلي ماهواره نويد يك تجربه جديد از نظر وزن، مدار، سيستم كنترل و يك ماهواره تصويربرداري است.

تقي پور گفت: هر كدام از اين پروژه‌ها دربخشي از علم و فناوري جايگاه جديدتري را براي ما تعريف مي‌كند و اميد است با تجميع اين تجارب در ماهواره‌هاي بعدي بتوانيم محصولات دقيق‌تر و در مدارات بلندتر و با كاربردهاي وسيع‌تر را دنبال كنيم.

تقي پور در باره ماهواره ظفر نيز اظهار داشت: ماهواره ظفر از نظر سيستم كنترلي، دقت تصويربرداري، طيف نوري براي تصويربرداري از ديگر ماهواره‌هاي داخلي دقيق‌تر و كامل‌تر است و مي‌توان گفت كه اين ماهواره داراي كلاس پيشرفته‌تري نسبت به ديگر ماهواره‌هاي ساخته شده در كشور است.