کد خبر: 25667
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 آبان 1395 - 10:04

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

با حکم دبیر هفته کتاب صورت گرفت

انتصاب علیرضا کتابدار، دبیر پانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه

منبع : لیزنا
مجید غلامی جلیسه؛ دبیر بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، علیرضا کتابدار را به سمت دبیر پانزدهمین دوره جشنواره «کتاب و رسانه برتر» منصوب کرد.
انتصاب علیرضا کتابدار، دبیر پانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه

به گزارش لیزنا، جلیسه در حکم خود برای کتابدار، بر قدمت کتاب به عنوان رسانه تاکید کرده و در ادامه، تعامل میان کتاب و رسانه را امری ضروری و مهم دانسته است .

متن حکم کتابدار بدین شرح است:

جناب آقای علیرضا کتابدار

«کتاب را بی تردید می توان یکی از قدیمی ترین رسانه ها دانست، اگر چه در دنیای امروز با وجود انبوه رسانه های با سرعت بالاتر از کتاب، وجه رسانه ای آن در موضوع اطلاع رسانی کمرنگ تر شده است اما کارکرد رسانه ای آن در موضوع عمق بخشی به مفاهیم و جهت دهی افکار را نمی توان نادیده گرفت.
از نگاه دیگر کتاب یک منبع برای رسانه های جدید است و نیز یک موضوع مهم برای بررسی در رسانه ها. از سوی دیگر کتاب برای عرض اندام بیشتر در عرصه فرهنگی و نیز رونق جریان کتابخوانی به رسانه ها نیاز دارد و از این رو توجه به رابطه میان کتاب و رسانه بسیار مهم است.

با توجه به اهمیت این موضوع و نیز با عنایت به توانمندی و تجربیات جنابعالی در حوزه رسانه و ارتباط تنگاتنگ با کتاب به موجب این حکم جنابعالی را به سمت «دبیر پانزدهمین دوره جشنواره کتاب و رسانه برتر» منصوب می کنم.

امید که با استعانت از درگاه ایزد منان و بهره گیری از مشارکت و همراهی فعالان رسانه و کتاب، جشنواره ای در خور شان این دو حوزه برگزار شود. »

عليرضا كتابدار، متولد سال 1358 در مشهد و كارشناس‌ارشد علوم ارتباطات از دانشگاه علامه طباطبايي است كه به‌عنوان مدرس روزنامه ‌نگاري با چند دانشگاه و موسسه از جمله دانشگاه امام صادق(ع)، دفتر مطالعات و برنامه‌ريزي رسانه‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، دانشگاه اسلامي هنر در قم، فرهنگسراي رسانه، مركز آموزش موسسه همشهري و نشريات دانشجويي وزارتخانه‌هاي علوم، تحقيقات و فناوري و بهداشت، درمان و آموزش پزشكي همكاري مي‌كند.

از جمله سوابق اجرايي وي مي‌توان به سردبيري ايسنا در استان خراسان، سردبير گردشگري خبرگزاري ميراث فرهنگي، دبيري سرويس‌هاي شهري و اجتماعي در چندين سايت و روزنامه از جمله روزنامه همشهري چاپ‌عصر و معاون سردبير روزنامه همشهري چاپ‌عصر اشاره كرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: