اختصاص 500 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه کتابخانه های عمومی

به گزارش لیزنا به نقل از مهر، محسن خوانساری عصر چهارشنبه در دامغان گفت: 200 کتابخانه در کشور در حال ساخت است.

وی با اشاره به فعالیت یک هزار و 33 انجمن کتابخانه های عمومی در کشور گفت: در این انجمنها هشت هزار و 100 نفر عضویت دارند.

وی سرانه مطالعه کتاب در کشور به غیر از کتابهای درسی را 18.5 دقیقه عنوان کرد و افزود: 16.9 درصد از جمعیت کشور عضوکتابخانه های عمومی هستند.

مدیرکل امور استانهای انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور افزود: این رقم تا سال 1404 به 35 درصد افزایش دارد.

به گفته وی، نرخ بی سوادی در استان سمنان بسیار پایین است و این استان بالاتر از نرم استاندارد باسواد دارد.

خوانساری با بیان اینکه این استان از نظر داشتن کتابخانه نیز از میانگین کشوری بالاتر است، گفت: میانگین فضای کتابخانه برای هر 100نفر در استان 3.5 تا 4 متر است که این میزان تا سال 1404 به 8 متر افزایش می یابد.

وی اجرای مسابقه کتاب، گشایش کانون ادبی، نقد کتاب و شعرخوانی در کتابخانه ها را مهمترین برنامه های انجمن کتابخانه ها، برای تشویق کتابخوانی عنوان کرد.

مدیر کل امور استانهای انجمن های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به فعالیت 7 انجمن کتابخانه ها در استان، افزود: این تعداد باید به 18 انجمن افزایش یابد.

مدیر کل کتابخانه های استان سمنان نیز در این جلسه با اشاره به وجود 47 کتابخانه با 701 هزار 179 جلد کتاب در استان گفت: 4 کتابخانه با اعتبار60 میلیارد ریال در شهر های استان در حال ساخت است.

علی اکبر گرامی با بیان مشارکت خیرین در احداث و تجهیز کتابخانه در استان سمنان افزود: طرح "کتاب من" با هدف تامین 20 روزه کتاب های مورد نیاز اعضا در کتابخانه ها اجرا می شود.

به گفته وی، امسال 150هزار جلد کتاب به ظرفیت کتابخانه های استان افزوده می شود.