گم شدن نمونه‌ي آزمايشي آي‌فون 5

 

به گزارش لیزنا به نقل از ايسنا، پليس اين شهر پس از انتشار گزارش‌هاي متناقض درباره گم شدن نمونه آزمايشي نسخه جديد گوشي تلفن همراه آي فون در ماه ژوئيه، در بيانيه‌اي همکاري با اپل را براي يافتن وسيله گم شده تاييد کرد.

به گزارش شبكه خبري بي بي سي، اين گوشي در يك كافه به وسيله يکي از مهندسان اپل گم شده است.

پليس نوع وسيله مورد جست‌وجو را اعلام نکرد ولي ردي از خود به جا گذاشته که به گفته تحليلگران فن‌آوري گم شدن نسخه جديد آي فون را تاييد مي‌کند.

نام فايل ديجيتال بيانيه پليس iPhone5.doc بود؛ شرکت اپل آي فون 4 را سال گذشته عرضه کرد و گفته مي‌شود فروش مدل جديد اين گوشي همراه آي فون در سپتامبر يا اکتبر امسال آغاز مي‌شود. اپل از اظهارنظر در اين باره خودداري کرده است.

سال گذشته نيز پيش از عرضه رسمي آي فون 4 يکي از کارکنان اين شرکت نمونه آزمايشي اين گوشي را در كافه‌اي جا گذاشت و تصوير آن بلافاصله در اينترنت منتشر شد.

اين بار هنوز تصويري از گوشي جديد منتشر نشده است. شرکت اپل در محرمانه نگه داشتن جزئيات محصولات جديد خود وسواس زيادي دارد.

روز جمعه هم يک روزنامه محلي در اين شهر به نقل از يک شهروند 22 ساله نوشت که پليس در ماه ژوئيه در جست‌وجوي يک گوشي آي فون به خانه او مراجعه کرده است.

به گزارش پليس، شرکت اپل با استفاده از فن‌آوري رديايي ماهواره‌يي، محل نگه‌داري محصول گم شده را يک خانه در سان فرانسيسکو اعلام کرد و 4 مامور و 2 کارمند اين شرکت محل را بدون پيدا کردن گوشي گم شده، جست‌وجو کردند.

در پي گم شدن يک نمونه آزمايشي آي فون 4 در تابستان گذشته، وبلاگ فن‌آوري گيزمودو آن را به مبلغ 5 هزار دلار از يابنده خريد و تصاوير و خصوصيات آن را منتشر کرد.

دادستان‌ها در سان فرانسيسکو به تازگي اعلام کردند عليه اين وبلاگ اعلام جرم نمي‌کنند؛ يابنده نمونه آزمايشي آي‌فون 4 و واسطه فروش آن به دادگاه فراخوانده شده‌اند و آن‌ها در جلسه‌اي که پنجشنبه برگزار شد، اتهام هاي خود را نپذيرفتند.