کرمان میزبان همایش «پشتیبانی نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای، صداقت و یا تضاد در گفتار و عمل»

 

به گزارش لیزنا، سخنران میهمان این همایش سید ابراهیم عمرانی، سرپرست مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران است که در خصوص «آنچه کاربران ما می‌خواهند» مهمان به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

محورهای همایش مذکور، «گذر از کتابخانه دیجیتال و ارایه سیستم آرشیو دیجیتال سیمرغ، اولین سیستم آرشیو در ایران» و «بررسی پشتیبانی نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای، صداقت و یا تضاد در گفتار و عمل» می باشد.

همچنین «معرفی سیستم آرشیو دیجیتال سیمرغ»، «طبقه‌بندی کاربران و منابع دیجیتال براساس بخش‌ها و وظایف مختلف سازمانی»، «نسخه مخصوص اینترنت برای فایل‌های صوتی و تصویری»، «تعیین سطح دسترسی بر روی شاخه‌های اصلی درخت منابع دیجیتال»، «معرفی امکانات جدید پورتال سیمرغ»، «استانداردهای پورتال»، «دلایل لزوم Open Source بودن پورتال کتابخانه»، «معرفی دو طرح جدید  قاف و سام» و «به منظور کاهش هزینه‌های مکانیزه نمودن کتابخانه‌های کوچک» از جمله اهداف برگزاری آن اعلام شده است.

پژوهشگران، کارشناسان، دانشجویان و علاقمندان و دست‌اندرکاران حوزه کتابداری و اطلاع‌رسانی و علوم اطلاعات (IT)  می توانند جهت شرکت در این همایش فرم ثبت نام را تکمیل و ارسال نمایند.

همایش «پشتیبانی نرم‌افزارهای کتابخانه‌ای، صداقت و یا تضاد در گفتار و عمل» روز چهارشنبه 28دی‌ ماه 1390 در کرمان، ابتدای اتوبان هفت باغ علوی سمت چپ، سالن کاخ، از ساعت 8 الی 12 برگزار خواهد شد.