200 میلیون گوشی‌ آندروییدی فعال در دنيا وجود دارد


به گزارش لیزنا به نقل از موبنا، با رسیدن تعداد کاربران آندرویید به 200 میلیون نفر، رقابت گوگل با اپل شدیدتر می‌شود. گوگل افزایش تعداد کاربران سیستم عامل اندرویید را در طول سه ماه 500 هزار نفر اعلام کرد.

 

اپل پس از عرضه گوشی iPhone 4S تعداد کاربرانش را 250 میلیون نفر اعلام کرد بنابراین اختلاف چندانی میان کاربران اپل و گوگل وجود ندارد.

گفتنی است، گوگل یک سال پس از عرضه نخستین گوشی آی‌فون به بازار، اقدام به معرفی سیستم عامل آندرویید کرد. با این حال گوگل توانست رقابت شدیدی را با این غول آمریکایی آغاز کرده و خود را به عنوان بزرگ‌ترین رقیب اپل معرفی کند.

اما اپل با عرضه نسخه 4S گوشی آی‌فون توانست تعداد بیشتری از مردم را در سراسر دنیا به خود جذب کند و رکورد جدیدی برای خود به ثبت برساند.

این در حالی است که گوگل به طور هممان گوشی‌ Galaxy Nexus را معرفی کرد که از نسخه 4.0 Ice Cream Sandwich آندرویید بهره‌ می‌برد. همچنین عرضه گوشی‌های Galaxy S2 و HTC Rezound هم از فروش خوبی برخوردار شدند و توانستند به افزایش سهم آندرویید در بازار تلفن همراه کمک کنند.

از آنجا که تولیدکنندگان زیادی در سراسر دنیا به ساخت گوشی‌های مبتنی بر آندرویید می‌پردازند، انتظار می‌رود در آینده‌ نزدیک سهم این سیستم عامل از iOS اپل بیشتر شود.

بر اساس این گزارش، میزان فروش گوشی‌های سامسونگ و HTC از تعداد فروش اپل بیشتر شده و این دو شرکت عنوان بزرگ‌ترین تولیدکنندگان دستگاه‌های مبتنی بر آندرویید را به نام خود ثبت کرده‌اند.
با این حال اپل انتظار دارد همچنان عنوان تولیدکننده برتر را در بازار تلفن همراه داشته باشد.