کد خبر: 22923
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 21 بهمن 1394 - 10:36

داخلی

»

آموزش

«بیان مساله» در پژوهش به چه معناست؟

«بیان مساله» یکی از ارکان کلیدی هر پژوهش است و  طرح آن در نگارش پروپوزال که از اولین قدمهای نگارش پایان نامه می باشد، ضروری است.
«بیان مساله» در پژوهش به چه معناست؟

 

بیان مساله چیست؟ شما در بیان مساله به طور روشن یک موقعیت بحرانی را توضیح می دهید بعد راه حل پیشنهادی خودتان از برون رفت از این موقعیت بحرانی را مطرح می کنید و بعد پیش بینی می کنید که پس از انجام پژوهش و حل مساله به چه نقطه ایده آل و آرمانی در انتها خواهیم رسید.

 

به طور ساده بیان مساله حرکت از نقطه بحرانی به نقطه آرمانی پژوهشگر است.

 

اگر بخواهیم در یک جمله بیان مساله را تعریف کنیم باید بگوییم که بیان مساله یک جمله کلیدی و نقطه کانونی پژوهش است که با جمله های دیگر پرورانده می شود. مساله با استناد به یافته های پیشین و نظریات مرتبط بیان می شود.

 

در این فیلم آموزشی «بیان مساله» برای نگارش پروپوزال توضیح داده شده است.


علاقه مندان (کتابداران، دانشجویان، پژوهشگران و غیره) برای حضور آنلاین در دوره آموزشی «پروپوزال نویسی» می توانند به سامانه  آموزشی آرموک به نشانی http://learn.armook.ir مراجعه نمایند و یا از طریق این لینک نسبت به ثبت نام در این دوره آموزشی آنلاین اقدام کنند.

 

در دوره آموزشی «پروپوزال نویسی» با تدریس دکتر نجمه سالمی دانش پژوهان با نحوه نگارش پروپوزال آشنا می شوند و می آموزند که چطور به  معرفی اجمالی موضوع تحقیق، اهداف تحقیق و سوالات آن، توضیح اهمیت موضوع انتخابی، ذکر تحقیقاتی که در گذشته پیرامون آن صورت گرفته، تعیین متغیرهای تحقیق، روش تحقیق، نتایج محتمل تحقیق، زمان و هزینه مورد نیاز و .. بپردازند.

 

برچسب ها :
حسن رحیمی
|
United States
|
1398/08/04 - 13:29
0
0
با سلام.. لطفا اگه ممکنه درمورد نقطه بحرانی و آرامانی چند مثال بزنین. بطور مثال نقطه آرمانی و بحرانی یک موضوع خاص رانشان بدین
انیسه
|
Afghanistan
|
1397/07/05 - 05:44
0
1
یک بیان مساله درمورد، نقش تجارت انار دراقتصاد
گلی محمدی
|
Iran
|
1395/10/25 - 23:55
0
10
توضیحات جامع بودند متشکرم کاش چند مثال درمورد مسأله میدادند که درست بوده اند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: