کد خبر: 23282
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 اسفند 1394 - 19:54

داخلی

»

آموزش

چگونه منابع الکترونیکی را امانت بدهیم؟

حتما برای شما پیش آمده که قصد داشته باشید منابع الکترونیکی خود را تحت شرایط خاصی امانت بدهید و به دنبال راهکاری برای جلوگیری از هر گونه سوء استفاده از آنها بوده باشید.
چگونه منابع الکترونیکی را امانت بدهیم؟

 

اگر می خواهید منابع کتابخانه دیجیتال شخصی یا سازمان خود را با شرایط خاص امانت بدهید، مثلا اینکه امکان چاپ، پرینت اسکرین و غیره بر روی فایل منبع الکترونیکی برای کاربر فراهم نشود، می توانید فیلم آموزشی زیر را مشاهده کنید. در این فیلم آموزشی، نرم افزار کاربردی «Copysafe Pdf Protector» برای قرار دادن شرایط خاص استفاده از فایل الکترونیکی منابع، معرفی می شود.

 

علاقه مندان (کتابداران، دانشجویان، پژوهشگران و غیره) برای حضور آنلاین در دوره آموزشی آشنایی با ابزارهای کاربردی دیجیتال سازی می توانند به سامانه  آموزشی آرموک به نشانی http://learn.armook.ir مراجعه نمایند و یا از طریق این لینک نسبت به ثبت نام در این دوره آموزشی آنلاین اقدام کنند. در دوره آموزشی «ابزارهای کاربردی دیجیتال سازی» دانش پژوهان با نحوه تولید محتوای دیجیتال و ابزارهای مورد نیاز آشنا خواهند شد.

 

 

برچسب ها :
مسعود مرتضوی
|
Iran
|
1395/06/20 - 11:24
0
3
با سلام و احترام
این روش برای نرم افزارهای کتابخانه کاربردی نمی باشد و کاربرد آن در حد امانت دستی این منبع می باشد. از آنجایی که فرمت فایل را عوض می کند و فقط نرم افزار خودش این فرمت را می شناسد (enc)بنابراین جزو فرمتهای غیر استاندارد به حساب می آید و نمی توان این فایل را به کاربران نمایش داد. بنابراین تنها کاربرد آن امانت دستی منابع دیجیتال می باشد.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: