کد خبر: 18279
تاریخ انتشار: شنبه, 04 بهمن 1393 - 13:53

داخلی

»

اخبار کتاب

سیمرغ چاپ؛ تندیس چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ

 امیر شهرابی طراح و مدیر هنری درباره طراحی پوستر جشنواره صنعت چاپ توضیحاتی ارایه کرد.
سیمرغ چاپ؛ تندیس چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ

 

 به گزارش لیزنا، امیر شهرابی طراح و مدیر هنری درباره طراحی پوستر و تندیس این دوره از جشنواره صنعت چاپ گفت: پیش از این تندیسی شبیه به سیمرغ ساخت شده بود و بنا بود که بار دیگر این تندیس بازسازی شود زیرا از نظر تکنیک مشکلاتی در تندیس سابق وجود داشت.

 

وی با اشاره به تغییرات انجام شده در تندیس چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ گفت: کلمه سیمرغ چاپ به عنوان یک جایزه معتبر در این دوره از جشنواره هویت جدیدی پیدا کرده است. سال‌ها بود که جوایز جشنواره صنعت چاپ عنوان مشخصی نداشت و غالبا از عنوان تندیس برای آن استفاده می‌شد. بر اساس هماهنگی‌های انجام شده نام «سیمرغ چاپ» برای جوایز این جشنواره انتخاب شده است. 

 

شهرابی ادامه داد:‌ برای طراحی سیمرغ چاپ نیز یک لوگو تایپ بر اساس خط ثلث طراحی شد. همچنین تندیس نیز بر اساس این لوگو تایپ طراحی شده است.

 

این طراح هنری با اشاره به استفاده از طرح مُهر در طراحی پوستر مسابقات علمی و آثار چاپی جشنواره صنعت چاپ گفت: در طراحی این پوستر از تصویر مُهر استفاده شده است. مُهر یکی از قدیمی‌ترین انواع چاپ محسوب می‌شود که حتی پیش از چاپ سنگی نیز رواج داشته است. در گذشته از مُهر برای اینکه تصویری را روی بر روی سطوح مختلف چاپ کنند، استفاده می‌شد. از این رو از قدیمی‌ترین گونه چاپی در طراحی این پوستر استفاده شده است.

 

وی افزود: همچنین حضور مُهر در پوستر این جشنواره جنبه اعتباربخشی نیز دارد و نشان می‌دهد که اثر برگزیده یا فرد انتخاب شده مُهر تاییدی از سوی هیات داوران و برگزیدگان جشنواره دارد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: