نقد کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک»

 

به گزارش لیزنا، کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» به تازگی به همت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب قم منتشر شده است. این اثر، کتاب مرجع کلیسای کاتولیک در زمینه ی تعلیم مسائل اعتقادی، آیین های عبادی و اخلاقی به شمار می رود.

 

در واقع، متن رسمی تعلیمی کلیسایی با تکیه بر کتاب مقدس، سنت کلیسا، آباء، نظریه پردازان کلیسا و مرجعیت تعلیمی کلیسا است. یکی از ممیزات این کتاب، شکل و قالب خاص آن است که تا حدی مشابه کتاب هایی از این دست در سنت دینی شیعی است. ترجمه ی این کتاب به فارسی به همت احمدرضا مفتاح، حسین سلیمانی و حسن قنبری انجام شده است و انتشار آن فرصتی را برای محققان حوزوی و دانشگاهی فراهم می کند که از روی یک متن رسمی معتبر، با اعتقادات قدیم و جدید کاتولیکی آشنا شوند و زمینه ی خوبی را برای گفت وگوی متقابل ایجاد می کند.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه شنبه هفتم بهمن ساعت ۱۶:۳۰ به بحث و گفت وگو درباره ی کتاب «تعالیم کلیسای کاتولیک» اختصاص دارد که با حضور لئو بوکاردی (سفیر واتیکان در ایران)، ابوالحسن نواب (رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب)، احمدرضا مفتاح، حسین سلیمانی و حسن قنبری در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه ی سوم برگزار می شود. ورود برای علاقه مندان آزاد است.

 

نشست رونمایی و بحث و گفت وگو درباره ی این کتاب نیز در روز دوشنبه ۲۲ دی در دانشگاه گریگوریانای رم با حضور نمایندگان واتیکان و صاحب نظران ایرانی برگزار شده است.