کد خبر: 18340
تاریخ انتشار: سه شنبه, 07 بهمن 1393 - 12:09

داخلی

»

اخبار کتاب

با کشِ کتاب، کتابخوان شوید!

یکی از موسسات فرهنگی محصولات جانبی کتاب، برای رشد کتابخوانی و آسان تر و لذت بخش تر شدن این امر محصولی تولید کرده که عجیب به نظر می رسد.
با کشِ کتاب، کتابخوان شوید!

 به گزارش لیزنا،  محصول «سرخط» تولید شده در یکی از موسسات فرهنگی است که قرار است با طراحی انجام شده مطالعه را برای کتابخوان ها آسان تر کند. در بروشور این محصول نوشته شده: «علامت دست دقیقا کمک می کند که شما سرخط را در سطر و حتی کلمه مورد نظر علامت گذاری کنید. با سرخط دیگر لازم نیست برای نشانه گذاری بر روی صفحات و سطرهای مورد نظر به کتاب آسیب بزنید و برگهای مورد نظر را تا کنید .سرخط وسیله ای برای اینکه از سردرگمی برای پیداکردن صفحه مورد نظر خلاص شوید! این محصول هدیه ای برای همه آن هایی است که کتاب را دوست دارند!»

 

 نکته جالب در این محصول برخلاف مطالب درج شده در بروشور ناکارآمدی آن هنگام کتابخوانی است. چون هنگام استفاده از این وسیله به دلیل جنس پلاستیکی کش دار و طرز ساخت آن به کتاب آسیب وارد می شود.

 

در بخش دیگری از این بروشور آمده که این محصول و نام تجاری اش به ثبت رسیده و هرگونه کپی برداری از آن پیگرد قانونی دارد. اما طبق اطلاعات بدست آمده محصول «سرخط» به هیچ عنوان یک ابتکار داخلی نیست بلکه مشابه یک نمونه خارجی به نام «fingerprint-bookmarks» است که صرفا در داخل کشور تولید می شود.

 

با این حال بهتر است موسسه های فرهنگی و پیرامون کتاب تلاش بیشتری در راستای کتاب و کتاب خوانی انجام دهند. بسیار دور از ذهن است که بتوان تولید محصولاتی از این قبیل جامعه کشور به خصوص قشر جوان را به سمت کتابخوانی و مطالعه سوق داد.

 

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: