نقد کتاب «من، شیمپالو و جیجور»

 

به  گزارش لیزنا، مجموعه شش جلدی کتاب‌ «من، شیمپالو و جیجور» شامل آثاری چون «بفرمایید پیراشکی، شیمپالو»، «کلاغ بی نمک نخور، شیمپالو»، «خواننده نسل جوان، شیمپالو»، «چه بویی داشت جوراب شیمپالو»، و ...است.

 

نویسنده کتاب در معرفی شیمپالو شخصیت خیالی داستان گفته است که این شخصیت می‌تواند نماد ترس‌ها و کابوس‌های بسیاری از بچه‌های امروز یا دیروز باشد. شیمپالو تهدیدی است برای کودکانی که فرصت آموختن و تجربه کردن ندارند و در پیله تنهایی و تفکرات خود زندگی می‌کنند.او یک ضدقهرمان است. منتهی نه با تقسیم‌بندی‌های کلاسیک و افسانه‌ای که شخصیت‌ها به سیاه و سفید و خوب و بد مطلق تقسیم می‌شوند. سعی کرده‌ام از این شخصیت وجوه خاکستری و مثبت هم نشان بدهم و پای او را به روابط علت و معلولی هم بکشانم که دلیل بد و منفی بودنش هم برای مخاطبان تا حدودی روشن شود .

 

کتاب‌ «من، شیمپالو و جیجور» ساعت 16 روز شنبه با حضور فرهاد حسن‌زاده، معصومه انصاریان، محمود برآبادی، حسین آبادیان و عزت‌اله الوندی نقد می‌شود.

 

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2، سرای اهل قلم مراجعه کنند.