کد خبر: 18432
تاریخ انتشار: شنبه, 11 بهمن 1393 - 21:09

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد کتاب «عرفان اسلامی در آیینه مطالعات معاصر»

دومین نشست تخصصی فصلنامه تخصصی «نقد کتاب فلسفه، کلام و عرفان» در زمینه مطالعات عرفانی معاصر با محوریت نقد و بررسی کتاب «عرفان اسلامی در آیینه مطالعات معاصر» ۱۲ بهمن ماه برگزار می‌شود.
نقد کتاب «عرفان اسلامی در آیینه مطالعات معاصر»

 

 

به گزارش لیزنا، دومین نشست تخصصی فصلنامه تخصصی «نقد کتاب فلسفه، کلام و عرفان» در زمینه مطالعات عرفانی معاصر با محوریت نقد و بررسی کتاب «عرفان اسلامی در آیینه مطالعات معاصر» نوشته دکتر حسین شکرابی با حضور نویسنده کتاب و منتقدان دکتر بهزاد حمیدیه عضو هیات علمی دانشگاه تهران، دکتر هادی وکیلی عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و دکتر مالک شجاعی جشوقانی، ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۲ بهمن ماه در سرای اهل قلم برگزار می‌شود.

 

از مباحث مهم این کتاب بررسی پیشینه پژوهش‌های نوین درباره عرفان اسلامی با عنایت به آثار و تالیفات شرق شناسان و همچنین غربیان سنت گرا، خوانش انتقادی کتاب تصوف اسلامی و رابطه انسان و خدا از رینولد، آ،نیکلسون، مطالعات عرفانی در ایران، با توجه به سنت سلوک و مطالعه عرفان، استمرار مطالعات نظری در حوزه های سنتی و پژوهشهای نوین با تفکیک بین جنبه های ادبی، تاریخی و رویکردهای فلسفی و عرفان اسلامی و نگره های فلسفی جدید، استناد کثرت گرایی به عارفان مسلمان و دین اندیشی متجدد و نقد آموزه های عرفانی می باشد.

 

علاقه‌مندان به حضور در این نشست می‌توانند به خیابان انقلاب، خیابان فلسطین جنوبی، کوچه خواجه نصیر، پلاک 2 مراجعه کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: