کد خبر: 18447
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 بهمن 1393 - 11:17

داخلی

»

اخبار کتاب

خالق «پرندگان خارزار» درگذشت

«کالین مک‌کالو» نویسنده رمان پرفروش و معروف «پرندگان خارزار» (مرغان شاخسار طرب) در سن 77 سالگی درگذشت.
خالق «پرندگان خارزار» درگذشت

 به گزارش لیزنا، کالین مک‌کالو نویسنده استرالیایی که با کتاب «پرندگان خارزار» به شهرت رسید، در سال‌های پایانی عمر بینایی خود را از دست داده بود و از بیماری آرتروز رنج می‌برد. انتشارات «هارپر کالینز» که چاپ آثار این نویسنده را برعهده داشت، خبر درگذشت او را در سن 77 سالگی اعلام کرد.

 

با وجود این‌که مک‌کالو در سال‌های اخیر توانایی خود را از دست داده بود، اما از طریق دیکته کردن به نویسندگی ادامه می‌داد. او را یکی از اولین نویسندگان استرالیایی می‌دانند که به شهرت بین‌المللی رسید.

 

بر اساس اعلام بی بی سی، مک‌کالو پیش از روی آوردن به نویسندگی، در رشته پزشکی تحصیل می‌کرد و 10 سال از عمرش را به منظور پژوهش در دپارتمان پزشکی دانشگاه «ییل» سپری کرد. مک‌کالو در طول دوران نویسندگی‌اش 25 رمان نوشت. اولین کتابش «تیم» نام داشت که در سال 1979 به فیلمی سینمایی با بازی «مل گیبسون» تبدیل شد.

 

او «پرندگان خارزار» را در سال 1977 به چاپ رساند. این اثر مشهورترین رمان این نویسنده است که در زمان چاپ به فهرست پرفروش‌ترین‌های جهان راه یافت و یک میلیون و 900 هزار دلار فروش داشت. «پرندگان خارزار» در سال 1983 به مینی‌سریالی پرطرفدار تبدیل شد که «ریچارد چمبرلین» و «ریچل وارد» در آن هنرنمایی کردند.

 

برچسب ها :
کتابدار
|
iran
|
1393/11/12 - 14:59
0
2
روحش شاد
نویسندگی اش حرف نداشت
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: