کد خبر: 18451
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 بهمن 1393 - 11:41

داخلی

»

اخبار کتاب

ویرایش جدید «دختر کشیش» جورج اورول

ویرایش جدید «دختر کشیش» جورج اورول با ترجمه و ویرایش غلامحسین سالمی منتشر می شود.  
ویرایش جدید «دختر کشیش» جورج اورول

 

به گزارش لیزنا، غلامحسین سالمی گفت: 30 سال قبل کتاب «دختر کشیش» جورج اورول را به فارسی ترجمه و منتشر کردم. هم زمان آقای مهدی افشار نیز این کتاب را ترجمه کرده بود و به همین خاطر در مطبوعات بحث هایی بر سر این که کدام یک از این ترجمه ها بهتر است مطرح شد و خوشبختانه پذیرفتند که ترجمه من از این کتاب بهتر بوده است.

 

او افزود: پس از 30 سال که از چاپ این ترجمه گذشت، امسال تصمیم گرفتم این کتاب را با یک ویرایش جدید از سوی انتشارات بهجت تجدید چاپ کنم. در حال حاضر ویرایش کتاب به پایان رسیده است و گمان می کنم تا زمان برپایی نمایشگاه کتاب سال جدید منتشر شود.

 

آخرین کتاب منتشرشده از غلامحسین سالمی چهارگانه ای از یوکیو می شیما در قالب یک مجموعه بود که سال گذشته منتشر شد. «برف بهاری»، «زوال فرشته»، «اسب های لگام گسیخته» و «معبد سپیده دم» عنوان کتاب های این چهارگانه است.

 

«ویلیام کندی»، نویسنده  رمان «گل آفتابگردان» و برنده  جایزه  پولیتزر، «دیدو سوتیریو»، نویسنده  رمان «بدرود آناتولی»، و «فردریک فورسایت»، نویسنده  رمان های «پرونده  اُدِسا» و «روز شغال» و «کبرا»، از جمله نویسندگانی هستند که سالمی می گوید آن ها را به فارسی زبانان معرفی کرده است.

 

او همچنین در حوزه  شعر تاکنون پنج دفتر شعر را از جمله «مرد حادثه ها»، «آوازهای تلخ مصیبت»، «با بار عشق و آینه و نور» و «در آستانه  شب و دلتنگی» به چاپ رسانده است. از سوی دیگر، «لائورادیاس» نوشته  کارلوس فوئنتس، «کوری» اثر ژوزه ساراماگو و «معیاد در سپیده دم» نوشته  رومن گاری از مهم ترین آثاری است که با ویراستاری او منتشر شده  است.

 

سالمی به تازگی ویراستاری کتابی با عنوان «قالین» درباره فرش دستباف ایرانی را نیز انجام داده است که این کتاب در روزهای آینده از سوی انتشارات خانه فرهنگ گویا منتشر و رونمایی می شود. این کتاب نوشته یک ایرانی مقیم ایتالیاست که به زبان ایتالیایی نوشته شده و آن را یک ایرانی ترجمه کرده است. سالمی این کتاب را یک شاهنامه ایرانی در موضوع فرش دستباف ایرانی می داند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: