کد خبر: 18485
تاریخ انتشار: دوشنبه, 13 بهمن 1393 - 14:28

داخلی

»

اخبار کتاب

اشعار تازه شمس لنگرودی و سعدی گل‌بیانی

دو مجموعه شعر «منظومه‌ی بازگشت» سروده‌ی «شمس لنگرودی» و «مدارک جعلی» سروده‌ی «سعدی گل‌بیانی» از مجموعه‌ی «جهان تازه‌ی شعر» توسط نشر چشمه منتشر شد.
اشعار تازه شمس لنگرودی و سعدی گل‌بیانی

 

به گزارش لیزنا، «منظومه‌ی بازگشت» دومین منظومه‌ی شمس لنگرودی است. این کتاب و این شعر بلند بعد از چند دفتر شعر کوتاه که در سال‌های اخیر از شمس منتظر شده است، می‌تواند فضایی تازه از ذهن و زبان این شاعر را در برابر مخاطبان شعر قرار دهد. پیش از این «خاکستر و بانو» نیز در همین قالب از این شاعر منتظر شده است. از شمس لنگرودی مجموعه شعرهای دیگری چون «در مهتابی دنیا»، «خاکستر و بانو»، «توفانی پنهان شده در نسیم» و «می‌میرم به جرم آن که زنده‌ام» در نشر چشمه منتشر شده است.

 

مجموعه‌ی «منظومه‌ی بازگشت» که شامل یک منظومه‌ی بلند و چهارده شعر کوتاه است در 89 صفحه و به قیمت 6500 تومان به چاپ رسیده است.

 

دومین کتاب تازه‌ی این مجموعه، «مدارک جعلی» سروده‌ی «سعدی گل‌بیانی» است. تخیل متفاوت و فرم‌های تازه‌ی سعدی گل بیانی در این کتاب می‌تواند مخاطب را با فضایی تازه درگیر کرده و جنسی زنده از شعر را در برابرش قرار دهد. پیش از این «برگ‌های بی‌عشوه‌ی ختمی» نیز از همین شاعر در همین نشر به انتشار رسیده بود.

 

«مدارک جعلی» در 74 صفحه و به قیمت 6000 تومان منتشر شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: