کد خبر: 18497
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 بهمن 1393 - 08:22

داخلی

»

اخبار کتاب

دریابندری همچنان تحت مراقبت‌های ویژه

نجف دریابندری که از چهارشنبه قبل بر اثر خونریزی داخلی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ایرانمهر بستری شده است، همچنان تحت نظر پزشکان قرار دارد.
دریابندری همچنان تحت مراقبت‌های ویژه

 

به گزارش لیزنا، علی دهباشی پژوهشگر حوزه ادبیات و از دوستان نجف دریابندری درباره آخرین وضعیت جسمی این مترجم پیشکسوت گفت: آقای دریابندری همچنان در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان ایرانمهر بستری است و تغییری در وضعیت او به وجود نیامده است.

 

به گفته وی، دریابندری که بر اثر خونریزی داخلی بستری شده است، می‌بایست روزانه به مقداری کاملاً مشخص قرص «وارفارین» که موجب رقیق شدن خون خواهد شد، مصرف کند و چنانچه میزان مصرف این دارو حتی اندکی خارج از اندازه باشد، وی دوباره خونریزی داخلی می‌کند.

 

دهباشی همچنین یادآور شد که در حال حاضر از دریابندری به صورت روزانه آزمایش‌هایی برای تشخیص میزان غلظت خون او می‌گیرند که انجام این کار با توجه به سن او (۸۵ سال)، گاه با دشواری‌هایی رو به رو می‌شود با این حال وی باید تا بهبودی کامل در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت نظر باشد.

 

نجف دریابندری ۲۲ آبان امسال هم بر اثر عارضه مغزی روانه همین بیمارستان شد که البته چند روز بعد بهبودی خود را بازیافت و مرخص شد. او چند سال قبل هم دچار حمله مغزی شده بود. دریابندری از چهارشنبه هفته گذشته بر اثر خونریزی داخلی دوباره به همین بیمارستان منتقل شد و همچنان هم در بخش مراقبت‌های ویژه آن بستری است.

 

این مترجم زاده اول شهریورماه سال ۱۳۰۸ در آبادان است و «پیرمرد و دریا» (ارنست همینگوی)، «بیگانه‌ای در دهکده» و «هاکلبری فین» (مارک تواین)، «پیامبر و دیوانه» (جبران خلیل جبران) و «رگتایم» و «بیلی باتگیت» (دکتروف) از معروفترین ترجمه‌های او هستند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: