کد خبر: 18499
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 بهمن 1393 - 09:14

داخلی

»

اخبار کتاب

۱۲ اثر در مرحله نهایی داوری انتخاب پایتخت کتاب ایران

به گفته دبیر طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، حدود ۱۲ اثر به مرحله نهایی این طرح راه می‌یابند.
۱۲ اثر در مرحله نهایی داوری انتخاب پایتخت کتاب ایران

 

به گزارش لیزنا، محمد سلگی دبیر طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران درباره داوری این رقابت گفت: داوری نخستین دوره جشنواره انتخاب پایتخت کتاب ایران در دو مرحله مقدماتی و نهایی برگزار می‌شود. رقابت‌های مرحله‌ مقدماتی از چند روز قبل آغاز شده است و تا کنون چند جلسه از داوری‌های مرحله اول برگزار شده است.

 

وی یادآور شد: از میان ده‌ها اثر رسیده به دبیرخانه  طرح انتخاب پایتخت کتاب ایران، ۱۰ تا ۱۲ اثر از مرحله مقدماتی به مرحله نهایی راه  پیدا می‌کند. در این داوری‌ها، معیار‌های متعددی را مد نظر قرار می‌دهیم. بدیع و خلاق بودن طرح‌های شهر‌ها در حوزه کتاب یکی از مولفه‌های مهم در داوری‌ها خواهد بود.

 

نخستین طرح پایتخت کتاب ایران از آذرماه سال جاری فراخوانش را منتشر کرده  است.  بر اساس این طرح  شهری از شهر‌های ایران بر  اساس شایستگی‌ها، فعالیت‌ها و  برنامه‌ها و اقدام‌هایی که در زمینه گسترش و ترویج‌کتاب‌خوانی دارد، به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی خواهد شد. یکی از اهداف این طرح اهتمام به ترویج کتاب‌خوانی است. هم‌چنین تلاش برای ارزیابی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های شهر‌های مختلف ایران  در حوزه کتاب‌خوانی نیز از دیگر اهداف این طرح برشمرده شده است.

 

برچسب ها :
کتابدار کتابخانه عمو
|
iran
|
1393/11/14 - 10:13
0
0
سلام
خبری از انتخاب جشنواره روستای دوستدار کتاب نشد؟
20 کتابخانه که به مرحله نهایی راه یافتند و قرار بود 5 مورد برگزیده و در نهایت 10 کتابخانه بعدی هم تقدیر شوند. اما خبری نشد لطفا اگر خبری دارید ما را هم در جریان قرار دهید
مرسی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: