کد خبر: 18552
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 16 بهمن 1393 - 13:27

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب جدید نویسنده «کشتن مرغ مقلد»

«هارپر لی» نویسنده رمان معروف «کشتن مرغ مقلد» کتاب دومش را به چاپ می‌رساند.
کتاب جدید نویسنده «کشتن مرغ مقلد»

 

به گزارش لیزنا، اولین واکنش به شنیدن خبر انتشار رمان جدیدی از نویسنده «کشتن مرغ مقلد» تعجب است. هارپر لی نویسنده‌ای منزوی و بدخلق است که بعد از 55 سال تصمیم گرفته دنباله رمان برنده پولیتزرش را روانه بازار کتاب کند.

 

لی «کشتن مرغ مقلد» را در سال 1960 به نگارش درآورد و با نوشتن همین یک رمان به شهرتی بین‌المللی دست یافت. او اکنون کتاب «برو یک بپا بگذار» را که عنوانش را از خطی در انجیل قرض گرفته، در دنباله این اثر نوشته که داستانش در دهه 1950 و 20 سال پس از رخدادهای رمان قبلی اتفاق می‌افتد.

 

بر اساس اعلام گاردین‌، با همه این احوال همه نگران موفق بودن یا نبودن «لی» در کتاب جدیدش هستند، چرا که پرفروش بودن و برنده جایزه معتبر شدن رمان نخست یک نویسنده، کار را برای قدم‌های بعدی او سخت می‌کند. «اسکارلت» که در ادامه شاهکار تاریخی «بر بادرفته» به نگارش درآمد‌، یکی از دنباله‌های ناموفقی است که همه امیدوارند «برو یک بپا بگذار» به سرنوشت آن دچار شود.

 

هارپر لی در سال 1960 با کتاب «کشتن مرغ مقلد» که با موضوع نژادپرستی نوشته شده است، جایزه‌ ادبی پولیتزر را به دست آورد. او همچنین با نوشتن این کتاب و به خاطر تلاش‌هایش در زمینه‌ ادبی، مدال آزادی ریاست ‌جمهوری آمریکا را در سال 2007 دریافت کرد.

 

از زمان اولین انتشار این کتاب تاکنون، بیش از 30 میلیون نسخه از آن به فروش رفته و به بیش از 40 زبان بین‌المللی ترجمه شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: