کد خبر: 18563
تاریخ انتشار: جمعه, 17 بهمن 1393 - 08:31

داخلی

»

اخبار کتاب

اهدای دایره المعارف اسلامی به دانشگاه تویو ژاپن

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن ضمن دیدار با مسوولان بخش فلسفه دانشگاه« تویو» توکیو مجموعه 21 جلدی دایرة المعارف بزرگ اسلامی را به این دانشگاه اهدا کرد.
اهدای دایره المعارف اسلامی به دانشگاه تویو ژاپن

 

به گزارش لیزنا، همزمان با ایام مبارک دهه فجر «هوشنگ علی مددی» مجموعه 21 جلدی دایرة المعارف بزرگ اسلامی ارسال شده از سوی مرکز دایره المعارف بزرگ اسلامی (مرکز پژوهش های ایرانی و اسلامی ) را به دانشگاه تویو توکیو ژاپن اهدا کرد.

 

سرپرست رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن در ابتدای این دیدار با معرفی آیت الله «سید محمد موسوی بجنوردی»، فعالیت های مرکز پژوهش های ایرانی اسلامی را تشریح کرد و گفت: آثار این مرکز در دانشگاه ها و مراکز معتبرعلمی جهان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. 

 

وی ضمن اعلام آمادگی همکاری مراکز علمی کشورمان با این دانشگاه، افزود: امیدوارم همه استادان و دانشجویان ژاپنی از این مجموعه بهره مند شوند و همکاری ها و ارتباطات دانشگاه تویو با دانشگاه ها و مراکز علمی ایران بیشتر شود. 

 

مددی همچنین به معرفی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نحوه همکاری این سازمان در بخش های مختلف به ویژه همکاری با دانشگاه ها و مراکز علمی پرداخت و آمادگی سازمان و رایزنی فرهنگی کشورمان در ژاپن را جهت هر گونه همکاری و مشارکت در برگزاری برنامه های مشترک اعلام داشت.

 

پروفسور «شین ناگایی» رییس بخش دپارتمان مرکز پژوهش های فلسفه دانشگاه تویو گفت: از شما بخاطر اهدای این گنجینه ارزشمند به این دانشگاه تشکر می کنم تویو نخستین دانشگاه ژاپنی صاحب دایراه المعارف اسلامی است و آنرا در اختیار دیگر دانشگاه های کشورمان قرار خواهد داد.

 

وی با اشاره به علاقمندی دانشجویان و استادان ژاپنی به فرهنگ و تمدن ایرانی، افزود: امیدوارم در آینده نزدیک همکاری های مشترک خود را گسترش دهیم.

 

رییس بخش دپارتمان مرکز پزوهش های فلسفه دانشگاه تویو ژاپن افزود: محصول همکاری و تبادل علمی دانشگاه های ژاپن و ایران آثار ارزشمندی را خلق خواهد کرد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: