کد خبر: 18564
تاریخ انتشار: جمعه, 17 بهمن 1393 - 08:56

داخلی

»

اخبار کتاب

به بچه ها کتاب عیدی بدهید

در مراسمی با حضور بچه‌ها و خانواده‌ها، نمایشگاه و جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان ایران از شنبه 18 بهمن‌ماه برای یک‌هفته به میزبانی کانون پرورش فکری در تهران آغاز می‌شود.
به بچه ها کتاب عیدی بدهید

 

به گزارش لیزنا، هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان از صبح روز شنبه 18 بهمن با افتتاح نمایشگاه کتاب با حضور بیش از 40 ناشر تخصصی این حوزه کار خود را آغاز می‌کند تا علاوه بر تقدیر از کتاب‌های برگزیده‌ی سال گذشته در روز 20 بهمن، دانش‌آموزان و خانواده‌ها را به مدت یک‌هفته با کتاب و برنامه‌های فرهنگی‌هنری پذیرایی کند.

 

نمایشگاه تخصصی کتاب کودک و نوجوان به عنوان یکی از بخش‌های اصلی هفدهمین جشنواره‌ی کتاب کودک و نوجوان، امسال به عنوان یکی برنامه‌های دهه‌ی فجر درحالی‌ افتتاح می‌شود که جمعی از نویسندگان و هنرمندان کشور از خانواده‌ها دعوت کرده‌اند که در کنار خریدهای شب عید، خرید کتاب برای بچه‌ها را نیز جدی بگیرند.

 

مسئولان کانون نیز با همکاری سازمان زیباسازی شهرداری تهران، با نصب بنرهای تبلیغاتی در سطح شهر تهران و اطلاع‌رسانی در رسانه‌های دیداری و شنیداری، و نیز با در نظر گرفتن تخفیف‌ها و برنامه‌های جنبی مختلف، حضور خانواده‌ها و مدارس را در این ایام تسهیل کرده‌اند.

 

بر اساس اعلام اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این نمایشگاه بیش از چهل ناشر تخصصی کودک و نوجوان تازه‌ترین کتاب‌های خود را با تخفیف‌های 10 و 15درصدی به مدت یک‌هفته عرضه می‌کنند و در کنار آن، مربیان کانون نیز در سالن نمایشگاه خیابان حجاب تهران، کارگاه‌های سفال‌گری، خوش‌نویسی، نقاشی و قصه‌گویی دایر کرده‌اند.

 

این جشنواره که از برنامه‌های کمیته‌ی کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه‌ی فجر است، هرروز از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر، در کنار غرفه‌های کتاب، با برگزاری نمایش فیلم و تئاتر و کارکاه‌های هنری، پذیرای عموم بازدیدکنندگان و خانواده‌ها و مدارس خواهد بود.

 

بر اساس این خبر، هرروز در دو نوبت صبح و عصر، تئاتر "ماهی رنگین کمان" برای بچه‌ها اجرا و در ساعات مختلف نیز فیلم‌های سینمایی و انیمیشن‌های مناسب برای گروه‌های سنی کودکان و نوجوانان اکران می‌شود.

 

هم‌چنین کتاب‌های منتشرشده دز سال 92 نیز در 9 بخش داوری شده‌اند که اسامی برگزیدگان تمام رشته‌ها در روز 20 بهمن طی مراسمی اعلام و از مولفان برتر تقدیر می‌شود.

 

دو نشست تخصصی «بررسی شرایط کنونی و چشم‌انداز آینده‌ی ادبیات کودک و نوجوان» و «کتاب و کتاب‌خوانی کودک و نوجوان؛ بررسی شرایط کنونی و چشم‌انداز آینده» میزگردهایی هستند که روزهای 19 و 21 بهمن‌ماه با حضور هشت صاحب‌نظر برای عموم کارشناسان برگزار می‌شود.

 

مراسم افتتاح این جشنواره و نمایشگاه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی‌هنری کانون خیابان حجاب تهران، با حضور جمعی از نویسندگان و اهالی هنر و رسانه و مدیران فرهنگی صبح روز شنبه برگزار می‌شود.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: