کد خبر: 18572
تاریخ انتشار: جمعه, 17 بهمن 1393 - 11:33

داخلی

»

اخبار کتاب

حضور 12 کشور در جشنواره بین المللی قصه گویی

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور با اشاره به میزبانی کرمانشاه در هفدهمین جشنواره بین المللی قصه گویی، گفت: نمایندگان 12 کشور در این جشنواره حضور خواهند داشت.
حضور 12 کشور در جشنواره بین المللی قصه گویی

 

به گزارش لیزنا، محسن فضلی اظهار کرد: در این جشنواره که از 27 تا 30 بهمن ماه جاری برگزار می شود، کشورهای آمریکا، انگلیس، اسکاتلند، مراکش، اندونزی، سوریه، لبنان، برزیل، کانادا، کنیا، کلمبیا و اسپانیا هر یک با یک قصه گو حضور می یابند.



وی با بیان اینکه علاوه بر کشورهای یادشده، 29 کشور دیگر هم متقاضی حضور در جشنواره بین المللی قصه گویی بودند، یادآور شد: از سراسر کشور نیز یک هزار و 777 قصه گو در دو بخش کانون و آزاد در این جشنواره حضور می یابند.


فضلی ادامه داد: در این جشنواره که در شهرهای استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد، از دو چهره ملی و استانی که مروج و یا پژوهشگر قصه گویی هستند، تجلیل می شود.



وی، هدف از برگزاری این جشنواره را گسترش برنامه قصه گویی در بین خانواده ها و نهادهای فرهنگی عنوان کرد و گفت: قصه تاریخ کهنی در بین خانواده ها و در فرهنگ ایرانی دارد و همیشه هم با استقبال خوبی از سوی عموم مردم مواجه شده است.



معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کشور همچنین اظهار کرد: به دلیل ظرفیت ها و توانایی های بالای کرمانشاه و همچنین ابراز علاقه و تمایل مسوولین کانون پرورش فکری استان و حمایت استاندار و معاونین وی، باعث شد تا میزبانی این رویداد مهم فرهنگی را به کرمانشاه واگذار کنیم.


فضلی در پایان، قصه گویی را یکی از مهمترین برنامه های کانون پرورش فکری اعلام کرد و گفت: این هنر ارزشمند هم اکنون در 900 مرکز کانون در سراسر کشور توسط سه هزار مربی به صورت دائم برای کودکان ارائه می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: