داخلی
»اخبار کتاب
رونمايی از کتاب «کوچه پس کوچهها» و «مبانی نظری معماري»
به گزارش لیزنا، کتاب «کوچه پس کوچهها» ، که شامل آثاری ازنويسنده در رشتههای مختلف هنری و علمی همچون کاريکاتور، طراحی جلد و صفحهبندی کتاب، آرم و نشان، طراحی صحنه، پوستر، نقاشی، مدلسازی مفهومی، طرح بناهای يادبود و چند طرح معماری و شهرسازی است، تلاشی است از جانب مولف برای مشارکت در جنبش عظيم فرهنگی هنری انقلاب اسلامی از طريق ثبت ايدهها و تجربههای هنری آن روزگار. بر اساس آوردههای نويسنده آنچه او را در اين سال ها هماره يار بوده روحيهی جهادی سال های آغازين انقلاب اسلامی ايران است و همين روحيه است که او را به ثبت ايدهها و تجربه های آن روزگاران تشويق مینمايد.
کتاب «مبانی نظر معماری»، اين کتاب از طريق پيگيری مدلسازی آموزش مبانی نظری معماری و افزايش توان تفسير و تأويل دانشجو به کمک توانمندسازی ذهنی ، خود او را به عنوان هدف غايی و اصلی مورد توجه قرار داده است. به اين منظور، مطالبی برای دانشجو بيان شده است تا او با بکارگيری روش يادگيری و مشارکت در آموزش، نگرشی خودساخته با توجه به علايق، استعدادها و توانايی های فردی خود بدست آورد.
سيد غلامرضا اسلامی متولد 1332 در تهران است. وی دوره مقدماتی و دبيرستان را در تهران گذرانده و در رشته کارشناسی ارشد پيوسته رشته معماری و شهرسازی در دانشگاه شهيد بهشتی (ملی سابق) ادامه تحصيل داده است . وی تز دکترای خود را با عنوان «توسعه درونزا : مدلی برای نمايش فرآيند تعامل انسان و محيط» در دانشکده مطالعات محيطی پرديس هنرهای زيبای ادينبورو ، دانشگاه هريوت وات انگلستان ارائه نموده است. ايشان علاوه بر تدريس در دانشگاه مسئوليت های اجرايی مختلفی از جمله رياست موزه هنر های معاصر تهران، رياست گروه مطالعات عالی هنر، مديريت اداره کل فرهنگی دانشگاه تهران، معاونت پژوهشی و دبيری فرهنگستان هنر و ... را عهدهدار بودهاند.
علاقهمندان برای حضور دراين رونمايی میتوانند روز سه شنبه 21 بهمن ساعت 16 به پژوهشکده هنر به نشانی خيابان ولی عصر (عج)، بالاتر از خيابان امام خمينی، کوچه شهيد حسن سخنور ، شماره 29، مراجعه نمايند.
۱. از توهین به افراد، قومیتها و نژادها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهامزنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیامها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمانها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.