کد خبر: 18601
تاریخ انتشار: شنبه, 18 بهمن 1393 - 19:52

داخلی

»

اخبار کتاب

رئيس هيأت نظارت بر كتاب: تکذیب می کنم

حجت‌الاسلام و المسلمين محمد علي مهدوي‌راد با تأكيد بر اينكه هيأت نظارت بر كتاب با مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي فعاليت مي‌كند. گفت رويه و سياست مشخص اين هيأت بارفت  و آمد افراد تغيير نمي‌كند.
رئيس هيأت نظارت بر كتاب: تکذیب می کنم

 

به گزارش لیزنا، سخنگوي هيأت با اشاره به آنچه در فضاي رسانه‌اي آمده مبني بر اينكه آقاي شجاعي‌صائين به دليل ايستادگي برابر نشر برخي از كتاب‌ها و تفاوت اساسي در ديدگاه با معاونت، بركنار شده است گفت: اين موضوع كاملاً خلاف واقع مي‌باشد و از پايه دروغ است و بنده به عنوان رئيس هيأت نظارت بر كتاب آن را تكذيب مي‌كنم.

 

وي با اشاره به سابقه دوستي خود با آقاي شجاعي گفت: بنده قريب به 10 سال سابقه دوستي با ايشان دارم و بايد عرض كنم در تحولاتي كه در دولت جديد اتفاق افتاد بنده جزء كساني بودم كه ايشان را به عنوان مديركل پيشنهاد كردم و با توجه به مشكلات اداري در نهايت با حضور ايشان در اين سمت موافقت شد.

 

مهدوي‌راد ادامه داد: واقعاً دليل اين همه جنجال رسانه‌اي را نمي‌دانم و چرايي وارونه جلوه دادن واقعيت توسط برخي رسانه‌ها برایم تأمل برانگيز است اما بنده به جرأت اعلام مي‌كنم هيچ اختلاف نظري بين بنده و آقاي شجاعي‌صائين و حتي ايشان و معاونت درباره نشر هيچ كتابي نبوده است.

 

رئيس هيأت نظارت افزود: معيارهاي نشر مشخص است و بررسان نيز مشخص و هر موردي كه بررسان به نتيجه نمي‌رسند به هيأت نظارت مي‌آمد و در اين هيأت با تشكیل يك كميته تخصصي، آراء و انديشه‌هاي  بررسان مورد بحث و بررسي قرار مي‌گرفت و در نهايت در صحن علني هيأت  به نتيجه رسيد مورد بررسي قرار مي‌گرفت.  مهدوي‌راد در بخش ديگري از سخنانش مجدداً براينكه هرگز مديركل دفتر توسعه كتاب و كتابخواني به دليل مخالفت با نشر كتاب خاصي جابجا نشده تأكيد كرد و افزود: اين تغيير يك روند اداري بوده و مسايل اداري مرتبط با آن را بايد وزارتخانه پاسخ بدهد.

 

وي در پايان یادآور شد که در دوره مسئوليتش هيچ فشار و يا سفارشي از سوي معاونت يا وزارتخانه به ايشان و اعضاء بابت نشر كتابي، نشده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: