برگزاری بیست و سومین جشنواره ملی کتاب سال دانشگاهی

به گزارش لیزنا، دکتر ایرج اللهیاری، مدیر کل خدمات پژوهشی و رئیس انتشارات دانشگاه تهران در نشست خبری با اعلام این خبر گفت: فراخوان بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشگاهی در اواخر سال گذشته اعلام شده که مهلت آن تا پایان پاییز امسال بوده و طی آن هزار عنوان کتاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

 

وی افزود: پس از یک بررسی اولیه 530 عنوان از کتابهای دریافتی وارد مرحله داوری شدند که از مجموع این کتب، 361 کتاب تالیفی، 163 کتاب مربوط به ترجمه و شش عنوان مربوط به تصحیح و گردآوری بود.

 

او  در ادامه سخنان خود عنوان کرد: همچنین 143 عنوان کتاب در حوزه علوم اجتماعی و رفتاری، 122 عنوان کتاب در حوزه علوم انسانی، 88 عنوان کتاب در حوزه فنی مهندسی، 60 عنوان کتاب در حوزه پزشکی و دامپزشکی، 48 عنوان کتاب در حوزه علوم پایه، 48 عنوان در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و 21 عنوان در حوزه معماری و هنر بود.

 

اللهیاری اضافه کرد: در بررسی‌های به عمل آمده 20 عنوان کتاب انتخاب شدند که در اختتامیه این جشنواره مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

 

به گفته رئیس انتشارات دانشگاه تهران بیست و سومین جشنواره کتاب سال دانشجویی مربوط به کتابهای دانشگاهی برتر در سال 92 است.