کد خبر: 19179
تاریخ انتشار: شنبه, 23 اسفند 1393 - 15:27

داخلی

»

اخبار کتاب

چارچوب بندی خبر و رسانه ها

  کتاب «چارچوب بندی خبر و رسانه» نوشته اردشیر زابلی زاده توسط دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی منتشر شد.  
چارچوب بندی خبر و رسانه ها

 

 

به گزارش لیزنا، کتاب  «چارچوب بندی خبر و رسانه»، تالیف اردشیر زابلی، شامل 20 بخش است، تعیین چارچوب، تعیین دستور کار و اولویت سیر تحول سه مدل تاثیر رسانه ای، تعیین چارچوب خبر: نظریه و گونه شناسی، قدرت تعیین چارچوب: چالش های جدید در پژوهش ساختار معنایی خبر، چارچوب بندی به مثابه نظریه تاثیرات رسانه ای، فرآیندهای تعیین چارچوب و جنبش های اجتماعی مرور و ارزیابی، تعیین چارچوب رسانه ها درسطوح گفتمان سیاسی، چارچوب های خبری تروریسم از جمله  فهرست عناوین اصلی این کتاب است.

 


روزنامه نگاری جنگ و صلح، تعیین چارچوب حملات هوایی ناتو به کوزوو در چند کشور، تعیین چارچوب مسائل سیاسی اروپا، محدودیت های گفتمان ملی در خصوص یک پدیده فراملی، بی بی سی، سی ان ان و تاثیرات تعیین چارچوب تبلیغات تجاری بر محصولات مصرفی از دیگر فهرستگان این کتاب به شمار می آید.

 

گفتنی است این کتاب در مقدمه خود به دنبال تشریح نظریه چارچوب بندی و پژوهش های وابسته به آن در حوزه تاثیر رسانه هاست.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: