چارچوب بندی خبر و رسانه ها

 

 

به گزارش لیزنا، کتاب  «چارچوب بندی خبر و رسانه»، تالیف اردشیر زابلی، شامل 20 بخش است، تعیین چارچوب، تعیین دستور کار و اولویت سیر تحول سه مدل تاثیر رسانه ای، تعیین چارچوب خبر: نظریه و گونه شناسی، قدرت تعیین چارچوب: چالش های جدید در پژوهش ساختار معنایی خبر، چارچوب بندی به مثابه نظریه تاثیرات رسانه ای، فرآیندهای تعیین چارچوب و جنبش های اجتماعی مرور و ارزیابی، تعیین چارچوب رسانه ها درسطوح گفتمان سیاسی، چارچوب های خبری تروریسم از جمله  فهرست عناوین اصلی این کتاب است.

 


روزنامه نگاری جنگ و صلح، تعیین چارچوب حملات هوایی ناتو به کوزوو در چند کشور، تعیین چارچوب مسائل سیاسی اروپا، محدودیت های گفتمان ملی در خصوص یک پدیده فراملی، بی بی سی، سی ان ان و تاثیرات تعیین چارچوب تبلیغات تجاری بر محصولات مصرفی از دیگر فهرستگان این کتاب به شمار می آید.

 

گفتنی است این کتاب در مقدمه خود به دنبال تشریح نظریه چارچوب بندی و پژوهش های وابسته به آن در حوزه تاثیر رسانه هاست.