کد خبر: 19181
تاریخ انتشار: شنبه, 23 اسفند 1393 - 16:16

داخلی

»

اخبار کتاب

جشنواره کتابخانه خانگی

  معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌ شمالی از صدور مجوز چاپ کتاب در این استان از سال آینده خبر داد.
جشنواره کتابخانه خانگی

 

به گزارش لیزنا، حجت ‌الاسلام ناصر هدایتی در خصوص صدور مجوز نشر کتاب در استان خرسان شمالی اظهار داشت: با توجه به واگذاری اختیار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال آینده مجوز چاپ کتاب در استان صادر می‌شود.

 


او در ادامه افزود: طی سال ‌های قبل، برای صدور مجوز چاپ کتاب، محتوای کتاب‌ها در استان در کارگروهی نظارت‌ می‌شد و سپس برای تایید نهایی به کمیسیونی در مشهد مقدس ارجاع می‌شد که پس از تایید نهایی در این کمیسیون مجوز چاپ کتاب صادر می‌شد.

 


هدایتی با تاکید بر حمایت از مولفان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 327 عنوان کتاب از سوی مولفان خراسان‌ شمالی به چاپ رسیده است. همچنین امسال دو میلیارد و 270 میلیون ریال کتاب در بین کتابخانه‌های روستایی، کانون‌های مساجد، موسسات قرآنی، دانشگاه‌ها و هیأت‌های مذهبی توزیع شده است.

 


او با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در استان، یادآور شد: در این نمایشگاه 60 ناشر داخلی و خارج از استان حضور داشتند. استقبال از سوی کتاب‌فروشی‌های استان برای حضور در این نمایشگاه به سبب این که باید 30 درصد تخفیف دهند، کمرنگ است.

 

 

گفتنی است برای ترویج کتابخوانی در این استان، در سال ۹۴، جشنواره کتابخانه خانگی به صورت سراسری در این استان برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: