کد خبر: 19212
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 اسفند 1393 - 15:59

داخلی

»

اخبار کتاب

در مقابل گران شدن کاغذ مقاومت می کنیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ما تلاش خواهیم کرد تا قیمت کاغذ‌ افزایش پیدا نکند و ثابت بماند تا دسترسی مردم به کتاب و مطبوعات بیشتر شود.
در مقابل گران شدن کاغذ مقاومت می کنیم

 

 

به گزارش لیزنا، علی جنتی در در خصوص ارزیابی کمی و کیفی نشر کتاب در سال ۹۳ اظهار داشت: در حوزه کتاب از نظر کمی ما شاهد افزایش قابل توجهی هستیم. در سال ۹۲ مجموعا تعداد کتاب‌هایی که در ایران به چاپ رسید شامل ۶۶ هزار عنوان بود که البته بخش عمده‌اش چاپ اول بود؛ اما امسال طبق آماری که داشتیم تا اول اسفندماه ۶۴ هزار عنوان کتاب منتشر شده است. ضمن این‌که پیش‌بینی ما این است که تا اواخر اسفندماه عنوان کتاب‌های منتشرشده به ۷۰ هزار عنوان برسد. بنابراین کاملا روشن است تعداد عناوینی که در سال ۹۳ به چاپ رسیده افزایش پیدا کرده است.

 



او در ادامه به تیراژ کتاب‌های منتشرشده در سال ۹۳ اشاره و عنوان کرد: در حوزه تیراژ کتاب هم ما امسال احساس نکردیم که تیراژ کمتری نسبت به سال گذشته داشته‌ ایم.

 

 

جنتی اضافه کرد: ضمن اینکه تلاش ‌مان این است تا شرایطی را فراهم کنیم که کتاب و همچنین مطبوعات با قیمت ارزان ‌تر به دست مردم برسد. در حال حاضر هم که بحث تعرفه واردات کاغذ مطرح است، یکی از مسائلی که همراه با وزارت صنعت، معدن و تجارت به طور جدی آن را دنبال می‌کنیم همین مسئله است. در حال حاضر هم قانون تعرفه صادرات و واردات در دولت به زودی به تصویب می رسد و ما تلاش خواهیم کرد تا قیمت کاغذ‌ افزایش پیدا نکند و ثابت بماند تا دسترسی مردم به کتاب و مطبوعات بیشتر شود.

 


وزیر ارشاد در خصوص ماجرای رفع کسر بودجه نمایشگاه کتاب نیز گفت: من اصلا باید بپرسم آیا کسری بودجه داشته‌ایم یا خیر!

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: