کد خبر: 19214
تاریخ انتشار: دوشنبه, 25 اسفند 1393 - 16:12

داخلی

»

اخبار کتاب

فیدیبو، ناجی 2 هزار درخت

با دانلود 180 هزار کتاب در فیدیبو، 2 هزار درخت از آسیب قطع شدن برای ساخت کاغذ و کتاب، نجات یافتند.  
فیدیبو، ناجی 2 هزار درخت

 

 

 

به گزارش لیزنا، بیش از ۱۸۰هزار جلد کتاب در سال ۹۳ از فیدیبو دانلود شد. کتاب‌هایی که خرید نسخه کاغذی آنها می‌توانست سایه درختان بسیاری را از سر زمین کم کند.

 

چقدر اکسیژن برای تنفس یک روز ما لازم است؟ برای تولید هر کتاب چه میزان چوب نیاز است؟ سوالاتی که پرسش از آن در کنار هم بسیار معنا دار است ولی کمتر کسی این  دو را در کنار هم مطرح می‌کند.

 

در دنیای امروز، با صنعتی شدن روزافزون زندگی، دیگر کمتر کسی به فکر حفظ طبیعت و نجات جان درختان است. درختانی که به هر بهانه شاهد از بین رفتنشان هستیم برای ساختن خانه‌ها و کارخانه‌ها، راه سازی، تولید کاغذ و کتاب.  درختانی که نبودشان زندگی را سخت و نفس‌ها را به شماره می‌اندازد.

 

با یک حساب سرانگشتی، هر درخت به طور متوسط معادل ۶۲/۵  جلد کتاب است و این بدان معناست که در سال ۹۳، که به روزهای پایانی ‌اش نزدیک می‌شویم فیدیبو با  یاری کاربران فهیم خود، جان بیش از 2 هزار درخت را نجات داده است؛ 2 هزار درختی که سبز بودنشان امکان هوای پاک را برای ما فراهم کرده است و این عیدی فیدیبو و کاربرانش است به همه آنان که برای زمین نگران هستند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: