کد خبر: 19219
تاریخ انتشار: سه شنبه, 26 اسفند 1393 - 09:09

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب، عیدی دهید

عیدی ‌دادن کتاب به کوچک‌ترها  یک‌جور پاشیدن بذر است، آبیاری ‌کردن یک نهال که برای نوروز ایرانی، اصل جنس به‌شمار می‌ آید.  
کتاب، عیدی دهید

 

 

به گزارش لیزنا، حسین عبدالهاشم پور، سردبیر هنرآنلاین، عیدی دادن کتاب در ایام نوروز را پیشنهاد داد و افزود: اگر درددل ‌های اهالی تئاتر و ترسشان از بیماری در نبودِ بیمه، اعتراض به حقشان در نبود بودجه کافی، اینکه کار ندارند و عیدی ندارند، را خوانده باشید، محال است به این تیتر بخندید.

 

او ادامه داد:  اگر درمان دردهای امروز جامعه هنری درگیر بوروکراسی اداری و جیب خالی دولت است، برای تحول ‌آفرینی در هنر فردای ایران باید نسل آینده را به همنشینی با فرهنگ و هنر اُنس داد تا سالن‌های هنری آنقدر لبریز از تماشاچی باشد که در این گردش مالی، بودجه‌های حمایتی گم شود.

 

 

عبدالهاشم پور در ادامه گفت: نخستین ‌قدم برای دستیابی به این آرمانشهر، عادت‌دادن بچه‌ها به خواندن کتاب است؛ یک کتابخوان کوچولو در سایه استمرار عادات فرهنگی در بزرگسالی اهل تماشای تئاتر، سینما و هنرهای تجسمی می‌شود و آگاهانه در سبد هزینه‌های خانواده‌اش، برای فرهنگ و هنر بودجه‌ای کنار می‌گذارد.

 

 

وی اضافه کرد: حتما تعجب نمی ‌کنید اگر ادعا کنم در صورت فراگیرشدن فرهنگ کتابخوانی، بسیاری از چالش‌هایی که ایرانی امروز به آن دچار است و از حل آن عاجز مانده، مثلا انحراف رسم دیرسال چهارشنبه ‌سوری که دیگر شباهتی به سور و سورچرانی ندارد و انبوه نمونه‌ های دیگر در گذر نسل‌ها بسامان خواهد شد. بنابراین عیدی ‌دادن کتاب به کوچک‌ترها یک کار تشریفاتی و لوس نیست؛ یک‌جور پاشیدن بذر است، آبیاری ‌کردن یک نهال که برای نوروز ایرانی، اصل جنس به‌شمار می‌آید. اگر چنین کارهایی کنیم، دعای زیبای تحویل سال را جدی گرفته‌ایم. روز نو پیشاپیش مبارک.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: