کد خبر: 19303
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 فروردين 1394 - 13:29

داخلی

»

اخبار کتاب

افتتاح نمایشگاه کتاب تونس با حضور ایران

سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس، با شرکت ناشرانی از ایران در محل برگزاری نمایشگاه ها در منطقه الکرم، گشایش یافت.
افتتاح نمایشگاه کتاب تونس با حضور ایران

 

 

 به گزارش لیزنا، این نمایشگاه امروز دوشنبه (10 فروردین ماه) با حضور نخست وزیر تونس و وزیر فرهنگ این کشور آغاز به کار کرد.



رییس نمایشگاه تونس نمایشگاه کتاب تونس در این مراسم گفت: در این دوره در مساحتی بالغ بر 7 هزار و 564 متر مربع، 19 کشور با 692 انتشاراتی و 113 هزار و 500 عنوان کتاب شرکت کرده اند.



محمد محجوب افزود: در این نمایشگاه، تونس با 100 انتشاراتی، و مصر با 72 و لبنان با 35 انتشاراتی در صدر هستند و جمهوری اسلامی ایران نیز با انتشاراتی های الهدی، مجمع جهانی اهل بیت (ع) و رایزنی فرهنگی ایران در تونس، حضور دارد.



محمد محجوب افزود: علاوه بر این کشورها، سوریه با 27، عربستان سعودی با 5، اردن با 4، عمان با 4، الجزایر با 3، لیبی با 3، مغرب (به عنوان میهمان ویژه) با 2، ترکیه با 2، فلسطین با 2، اسپانیا و آرژانتین و امارات و بحرین و عراق و فرانسه با یک انتشاراتی، حضوری فعال در سی ویکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس، دارند.

وی افزود: ادونیس، شاعر بزرگ، واسینی الاعرج، رمان نویس مشهور الجزایری، نوال السعداوی، نویسنده و حقوقدان نامدار و علیرضا ایمانی، متخصص فلسفه اسلامی از ایران، در این دوره جلساتی را برگزار خواهند کرد.



بر اساس این گزارش، صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی ایران در تونس ضمن استقبال از حضور و بازدید مقامات تونسی از این نمایشگاه و به ویژه غرفه جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به سؤال حبیب الصید، نخست وزیر تونس در مورد مشترکات تمدنی و زبانی دو کشور به مقاله خود در مورد همین موضوع اشاره کرد که مورد توجه نخست وزیر تونس قرار گرفت و از رایزن کشورمان خواست تا نسخه ای از آن را برای دفتر نخست وزیری ارسال کند.



نخست وزیر تونس، قبل از این مسئولیت خود، چندین سفر به ایران داشت و با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی به خوبی آشناست. 



وی از رایزنی فرهنگی ایران و انتشاراتی های کشورمان که در این دوره در نمایشگاه بین المللی کتاب تونس شرکت کرده اند، تشکر کرد.



سی و یکمین نمایشگاه بین المللی کتاب تونس، تا 16فروردین ماه 1394 در این کشور پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان به کتاب است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: