کد خبر: 20052
تاریخ انتشار: شنبه, 02 خرداد 1394 - 10:32

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد کتاب شهید آوینی

 جلسه بررسی اندیشه های سینمایی شهید مرتضی آوینی در جلد اول کتاب آیینه جادو یکشنبه 10 خرداد در کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار می شود.  
نقد کتاب شهید آوینی

 

به گزارش لیزنا، جلسه نقد و بررسی اندیشه های سینمایی شهید مرتضی آوینی در جلد اول کتاب آیینه جادو  روز یکشنبه 10 خردادماه 94، با حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس محسنی از شاگردان شهید آوینی در کتابخانه عمومی امیرکبیر کرمانشاه برگزار می شود.

 

رضا کریمی کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: با اشاره به حضور حجت الاسلام و المسلمین عباس محسنی از شاگردان شهید آوینی در این جلسه گفت: حجت الاسلام محسنی از سال 67 به مدت 11 سال در موسسه روایت فتح بوده و از افرادی است که تسلط خاصی به آراء و اندیشه های شهید آوینی دارد.

 

نگاه فلسفی- عرفانی شهید آوینی در کتاب آیینه جادو، از دیگر آثار سینمایی متمایز است

 

وی در ادامه به موضوع کتاب آینه جادو پرداخت و کتاب را ثمره تجربه 10 ساله مستند سازی شهید آوینی دانست و افزود: آنچه این کتاب را از دیگر کتاب های سینمایی متمایز می کند، نوع نگاه فلسفی- عرفانی حاکم بر مباحث آن است، نگاهی که در آن تنها داشتن تخصص سینمایی کافی نیست و همین هویت فلسفی و مذهبی موجب بدیع و بی سابقه شدن اثر شده است.

 

کریمی با عنوان این موضوع که این کتاب تنها کتابی است که در زمان حیات شهید آوینی و با نظارت خود شهید منتشر شده است، ادامه داد: ماده اوليه مباحث كتاب، جزوه اي دانشگاهی بوده كه براي تدريس يك ترم در مجتمع دانشگاهی هنر، توسط شهید آوینی فراهم شده، اما بعدها به صورت كنونی بسط پيدا كرده و در فاصله ميان مهر ماه 67 تا ارديبهشت ماه 69 در فصلنامه سينمايی فارابي و ماهنامه سوره منتشر شده است.

 

کارشناس امور فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مجموعه 3 جلدی کتاب آیینه جادو را مقالات نویسنده طی سال های 67 تا 69 عنوان نموده و تصریح کرد: کتاب حاصل تجربیات نویسنده در زمینه نویسندگی، کارگردانی و به خصوص مونتاژ بوده است.

 

کریمی، جذابیت در سینما، مونتاژ به مثابه معماری سینما، آینه جادو، قاب تصویر و زبان سینما، جادوی پنهان و خلسه نارسیسی، تاملاتی در ماهیت سینما، زبان تلویزیون و سینما، درباره ارتباطات و رمان، سینما و تلویزیون را از مباحث مطرح شده در این کتاب عنوان کرد.

 

گفتنی است علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام  و دریافت کتاب آیینه جادو اثر شهید آوینی، به امور فرهنگی کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه، مراجعه کنند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: