کد خبر: 20133
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 خرداد 1394 - 14:33

داخلی

»

اخبار کتاب

فقط 500 ناشر در حوزه کتاب فعالند/سایر ناشران چه می کنند؟

نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان گفت: حدود 14 هزار مجوز صدور نشر در کشور وجود دارد که از این تعداد 500 ناشر در حوزه کتاب فعال هستند.
فقط 500 ناشر در حوزه کتاب فعالند/سایر ناشران چه می کنند؟

 

به گزارش لیزنا، محمدرضا توکل افزود: این ناشران فقط کتاب تولید می کنند و افرادی که دارای مجوز صدور نشر هستند، به فعالیت های خارج از انتشار کتاب می پردازند.

وی به طور دقیق توضیح نداد که غیر از 500 ناشر فعال کشور، ناشران دیگر به چه فعالیتی مشغول هستند.

توکل با بیان اینکه ناشران فعال در کشور دارای گردش اقتصادی خوبی نیز هستند، اظهار داشت: آنان به صورت حرفه ای به تولید کتاب های کودک و نوجوان، دانشگاهی، رمان، تاریخی، ادبی و غیره مشغول هستند.

حضور جمعی تشکل ها و ناشران در نمایشگاه فرانکفورت 

توکل درباره حضور ناشران ایرانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت که مهرماه امسال برگزار می شود، گفت: اتحادیه کتابفروشان و ناشران از موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران درخواست کرده در نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت تشکل های همراه ناشران در یک غرفه حضور جمعی داشته باشند.

وی افزود:حضور جمعی و متمرکز تشکل ها با ناشران در این نمایشگاه تاثیر بسیار مهمی در شناساندن توانایی ها و صرفه جویی در هزینه ها دارد.

انعقاد تفاهم نامه برای رسیدگی به مشکلات واحدهای صنفی 

نایب رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان همچنین از انعقاد تفاهم نامه با شهرداری برای ساماندهی بافت نشر خبر داد و گفت: بسیاری از واحدهای صنفی (ناشران و کتابفروشان) در محدوده منطقه 11 قرار دارند که با مشکلات عدیده ای از جمله کاربری، فاقد مجوز، رعایت نشدن حقوق شهروندی و غیره مواجه هستند.

توکل تصریح کرد: در جلسات اعضای اتحادیه ناشران و کتابفروشان با شهرداری مقرر شد که مشکلات صنفی آنان در قالب تفاهم نامه ای برطرف شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: