جشن امضای فصل بهار فهرست لاک‌پشت پرنده

 

به گزارش لیزنا، در این جشن، کتاب‌های برگزیده‌ی بهار ۹۳ رونمایی و معرفی می‌شوند. نویسنده‌ها و مترجم‌ها و تصویرگرهای این کتاب‌ها هم در جشن حاضر خواهند بود تا با بچه‌ها و خانواده‌ها گفتگو کنند.

 

 در این مراسم بچه‌ها، پدرها و مادرها، معلم‌ها و مربی‌ها با بهترین کتاب‌های منتشرشده برای کودکان و نوجوانان آشنا می‌شوند و می‌توانند این کتاب‌ها را با امضای مؤلف یا مترجم تهیه کنند.

 


لاک پشت پرنده ، فهرستی است از کتاب های برتر هر فصل، برای کودکان ونوجوانان ایرانی. این کتاب ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب های هر فصل انتخاب می کنند.

 

افزون بر این، هیئت داوران لاک پشت پرنده، کتاب های برگزیده هر سال را انتخاب و به کتاب های برگزیده نشان های طلایی و نقره ای اهدا می کنند.

 

کتاب ها با شیوه نامه ای مکتوب و با اصول و معیارهای روشن به فهرست راه می یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره ای می شوند.

 

هر سال، داوران و سیاست گذاران فهرست، بر اساس مقتضیات روز و همچنین با توجه به دیدگاه ها و نقد بررسی صاحب نظران، این معیارها و ملاک ها را بازبینی می کنند و آن ها را در متنی با عنوان اصول ، شیوه اجرایی و معیارهای فهرست و نشان لاک پشت پرنده اعلام می کنند .

 

شرکت در این مراسم برای عموم آزاد است و علاقه مندان می توانند علاوه بر تهیه کتاب‌های مورد علاقه از این فهرست، با پدیدآورندگان این آثار دیدار و گفت و گو کنند.

 

مکان و زمان جشن، روز دوشنبه، هجدهم خردادماه ۱۳۹۴، از ساعت شش تا هشت عصر، در فروش‌گاه شهرکتاب مرکزی واقع در تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از خیابان مطهری، نبش کوچه‌ی کلاته است.