کد خبر: 20325
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 04 تیر 1394 - 09:57

داخلی

»

اخبار کتاب

ترجمه مثنوی معنوی به زبان اسپانیایی

دانشگاه آئوتونوما در مادرید روز چهارشنبه اعلام کرد که دیوان مثنوی معنوی اثر ارزشمند مولانا را به زبان اسپانیایی ترجمه خواهد کرد.
ترجمه مثنوی معنوی به زبان اسپانیایی

 

به گزارش لیزنا، دانشگاه آئوتونوما اعلام کرده که پس از توافق با نشریه آرژانتینی «ال ایلو د آریادنا»، دیوان مثنوی معنوی اثر جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی (مولانا) یکی از ارزشمندترین آثار برجسته ادبیات فارسی در قرن سیزدهم میلادی را به زبان اسپانیایی ترجمه خواهد کرد. 

این نشریه که در زمینه پژوهش درباره آثار مربوط به معنویت و تاریخ اندیشه فعالیت می کند، مسوولیت انتشار ترجمه دیوان مثنوی معنوی را برعهده گرفته است. 

براساس اعلام دانشگاه آئوتونوما، ترجمه دیوان مثنوی معنوی توسط «نادره فرزامنیا» استاد دپارتمان مطالعات عربی و اسلامی و مطالعات شرقی دانشکده فلسفه و ادبیات این دانشگاه انجام خواهد شد. 

به گفته ریاست دانشگاه، ترجمه دیوان مثنوی معنوی به زبان اسپانیایی برای نخستین بار از سوی این دانشگاه انجام می شود. 

در بیانیه دانشگاه آمده است که با توافق ناشر و دفتر مشاورت زبان دانشگاه آئوتونوما، سعی شده تا از توانمندی این دانشگاه در زمینه ترجمه متون ادبی در بهترین سطح علمی استفاده شود.

براساس این گزارش، دفتر مشاورت زبان دانشگاه آئوتونوما با هدف پوشش قرار دادن نیازهای جامعه علمی و دانشگاهی به ترجمه و استفاده از منابع معتبر در سطح جهان، در سال 2012 میلادی آغاز به فعالیت کرد و سپس از سوی موسسه دانشگاه «آلکالا د انارس» در ایالت مادرید و دانشکده فلسفه و ادبیات مورد حمایت قرار گرفت. 

جلال الدین محمد بلخی معروف به مولوی، عارف، حکیم و شاعر بزرگ قرن هفتم هجری شمسی در ایران است. از آثار برجا مانده از مولوی می توان به دیوان مثنوی معنوی، دیوان شمس، فیه مافیه، مکتوبات، مجالس سبعه اشاره کرد.

دیوان مثنوی معنوی، شامل 6 دفتر و ۲۶ هزار بیت است که از بزرگترین اثر عرفانی ادبیات پارسی محسوب می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: