نشست «امیر مومنان به روایت نهج‌البلاغه»

 

به گزارش لیزنا، بیش از ده قرن است که از تالیف نهج‌البلاغه می‌گذرد. در این مدت، نوشته‌های بسیاری اعم از شرح و تصحیح و مستدرک و دانش‌نامه و ... بر آن نوشته شده است.

 

از مطالب مندرج در نهج‌البلاغه برای شرح معارف دینی در زمینه‌های مختلف استفاده می‌شود. تنوع و گستردگی مطالب آن باعث شده که دانشمندان متعددی از جمله علمای سیاست، جامعه‌شناسی، مدیریت، اقتصاد، کلام، فلسفه، ادب، تاریخ، حدیث و فقه به آن رجوع و از سخنان حضرت استفاده کنند.

 

به تازگی کتاب «امیر مومنان به روایت نهج‌البلاغه» به قلم مجید رضایی‌دوانی و به همت نشر نگاه معاصر انتشار یافته است که مطالب نهج‌البلاغه را به صورت تاریخی تنظیم کرده است که این شیوه کمک شایانی به درک بهتر مطالب آن می‌کند و جایگاه خطبه‌ها و نامه‌های نهج‌البلاغه را در مواضع مناسب حیات حضرت علی (ع) نشان می‌دهد.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه نهم تیر ساعت ۱۶:۳۰ به بحث و گفت‌وگو درباره‌ی کتاب «امیر مومنان به روایت نهج‌البلاغه» اختصاص دارد که با حضور استادان مسعود ادیب و مجید رضایی‌دوانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

 

ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.