کد خبر: 20524
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 31 تیر 1394 - 07:48

داخلی

»

اخبار کتاب

«زنگ هفتم» به صدا درآمد

«زنگ هفتم» اولین مجموعه‌داستان به هم پیوسته‌ی «محمدمنصور هاشمی» یکی از جوان‌ترین اندیشمندان فلسفی جوان امروز ایران، در نشرچشمه منتشر شده است.
«زنگ هفتم» به صدا درآمد

 

به گزارش لیزنا، مجموعه‌داستان به هم پیوسته‌ی «زنگ هفتم» اثری‌‌ست‌ در حول و حوش سال‌های دهه‌ی شصت. هاشمی که اغلب به خاطر نوشته‌ها و فعالیت‌هایش درباره‌ی فردید، شایگان و هم‌چنین جریانِ روشنفکری دینی در ایران امثالهم مشهور است، در این مجموعه داستان به هم پیوسته قطعاتی از سرنوشت نسلِ خود را روایت کرده که انبوهی ماجرا از سر گذراندند و به بسیاری از سوال‌هاشان پاسخ داده‌ نشد.

هاشمی از سال‌ها قبل سوای کارش در زمینه‌ی فلسفه به نوشتن داستان و حتا شعر مشغول بوده و احتمالا برای مخاطبان او جذاب خواهد بود که شاهد رمانی کوتاه از او باشند.

 

اولین اثر داستان‌اش با همین وضعیت فکری آغاز می‌شود که بازگشت به گذشته و پرسیدن از تصاویر از یاد رفته و مصادیق فراموش‌شده چه وضعیتی را برای او و شخصیت‌های دیگر رمانش رقم می‌زند. شیوه‌ی‌ روایی او کاملا رئالیستی‌ست و از قضا فیلسوف جوان آن‌چنان هم دنبال طرح گزین‌گویه‌های فکری نبوده و تلاش داشته بیش از هر چیز داستانی روایت کند که مخاطب را جذب خودش کند. ‌هاشمی در سال‌های دور کتابی درباره‌ی «صادق هدایت» نیز منتشر کرده بود. هاشمی متولد سال 1356 و دارای دکترای فلسفه از دانشگاه تهران است.

 

«زنگ هفتم» با قیمت ۵۵۰۰ تومان توسط نشر چشمه منتشر شده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: