کد خبر: 20541
تاریخ انتشار: جمعه, 02 مرداد 1394 - 11:56

داخلی

»

اخبار کتاب

ماجرای «استاد محمد پینه‌دوز» با گویش یزدی

«اُسّا مَمّد پینه‌دوز» عنوان کتابی‌است از مجموعه‌ی سیمرغ قصه‌های مردم ایران که با دو گویش یزدی و فارسی از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسیده است.
ماجرای «استاد محمد پینه‌دوز» با گویش یزدی

 

به گزارش لیزنا، قصه‌ی این کتاب توسط مژگان جنتی مربی کانون استان یزد گردآوری و به گویش یزدی بر روی لوح فشرده روایت شده و شراره وظیفه‌شناس نیز کار بازنویسی داستان آن را برعهده داشته است.


بر اساس این گزارش داستان «استاد محمد پینه‌دوز از جمله قصه‌های‌ شفاهی مردم یزد و حکایت مرد پینه‌دوزی  است که با درآمد ناچیزی که دارد، هر شب در خانه‌اش سفره‌ای پهن می‌کند و از تهیدستان و بیچارگان پذیرایی می‌کند، خبرچینان به حاکم شهر خبر می‌دهند که در خانه استاد محمد برای نابودی شما نقشه می‌کشند. حاکم و ادامه‌ی قصه ... .»


بر همین اساس این کتاب که برای گروه سنی ج (9 تا14 سال) به چاپ رسیده توسط حافظ میرآفتابی تصویرگری و الهام صالحی طراحی گرافیکی شده‌ است.


کتاب«اُسّا مَمّد پینه‌دوز» در 52 صفحه رنگی با جلد سخت و شمارگان 7هزار نسخه با قیمت 8هزار و 700 تومان منتشر شده و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: