کد خبر: 20546
تاریخ انتشار: شنبه, 03 مرداد 1394 - 14:33

داخلی

»

اخبار کتاب

نقد «درآمدی به روایت‌شناسی» در شهرکتاب

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ششم مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «درآمدی به روایت‌شناسی» اختصاص دارد.
نقد «درآمدی به روایت‌شناسی» در شهرکتاب

 

به گزارش لیزنا، به تازگی کتاب «درآمدی به روایت‌شناسی» با ترجمه‌ی دکتر هوشنگ رهنما و به همت انتشارات هرمس منتشر شده است. این کتاب شامل «روایت‌شناسی» از جرالد پرینس، «درآمدی بر تحلیل ساختاری روایت‌ها» از رولان بارت و «تحلیل متن ادبی» از تزوتان تودوروف است که هر سه این شخصیت‌ها به نوبه‌ی خود در تکوین و تحویل نظریه‌ی روایت‌شناسی نقش بنیادی داشته‌‌اند. روایت‌شناسی در ایران دانشی نوپاست، بسیار نوپاتر از رواج آن در بسیاری از دیگر جوامع جهان و ترجمه‌ی منابع مهم در این حوزه بسیار ضروری است. کتاب «درآمدی به روایت‌شناسی» برای جست‌وجوگران حوزه‌ی روایت‌‌شناسی، گام بسیار مفیدی است.

 

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ششم مرداد ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «درآمدی به روایت‌شناسی» اختصاص دارد که با حضور دکتر فرزان سجودی، دکتر امیرعلی نجومیان و دکتر هوشنگ رهنما در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم برگزار می‌شود.

 

ورود برای علاقه‌مندان آزاد است.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: