کد خبر: 20555
تاریخ انتشار: یکشنبه, 04 مرداد 1394 - 12:41

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر کتاب

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان از برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر کتاب در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره ۲۶ شهریور در آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان برگزار می‌شود.
برگزاری نخستین جشنواره ملی شعر کتاب

 

به گزارش لیزنا، حجت الاسلام و المسلمین سپهر مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان در نشست رونمایی و آغاز به کار جشنواره ملی شعر کتاب گفت: از آنجایی که اهواز به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شده اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان برنامه‌هایی را در این راستا تدارک دیده که نخستین جشنواره ملی شعر کتاب از جمله این برنامه‌هاست.

حجت الاسلام والمسلمین سپهر بیان کرد: نخستین جشنواره ملی شعر کتاب با مشارکت و همراهی استانداری خوزستان، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اهواز، دبیرخانه پایتخت کتاب و نشر الیما برگزار می‌شود.
 
وی هدف از برگزاری این جشنواره را تقویت و توسعه شعر با موضوع کتاب و کتابخوانی و مطالعه دانست و ابراز کرد: بر این باوریم ادبیاتی که در قالب شعر و ادبیات نگنجد ماندگار نیست و اگر در فرهنگ مطالعه و کتاب از شعر و هنر استفاده نکنیم، نمی توانیم اهداف خود را عملیاتی کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین سپهر با بیان اینکه شعر با سابقه ایران عجین است و مردم به شعر و ادبیات هم به لحاظ ارزشی بودن و هم تاثیرگذاری و جایگاه آن اهمیت می‌دهند، اضافه کرد: جشنواره ملی شعر کتاب در دو بخش کلاسیک و شعر نو برگزار می‌شود و شرکت برای عموم نیز آزاد است.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره بخش ویژه‌ای برای کتابداران، کتابخوانان و دانشگاهیان در نظر گرفته شده، تصریح کرد: آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره 10 شهریور، نتیجه بررسی آثار توسط داوران 20 شهریور و برگزاری جشنواره 26 شهریور در آمفی تئاتر کتابخانه مرکزی استان است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خوزستان، با بیان اینکه برای انتخاب داوران از شاعران و اساتید ملی و استانی بهره‌مند خواهیم شد، عنوان کرد: در بخش شعر نو از دو قالب شعر نیمایی و سپید و در بخش کلاسیک از هر 14 قالب شعر استفاده می‌شود ولی اگر اشعار در قالب غزل ارائه شود، بهتر است.

وی با اشاره به اینکه در مراسم پایانی در هر سه بخش شعر نو، کلاسیک و ویژه سه برگزیده خواهیم داشت گفت: علاقه مندان می‌توانند آثار خود را از طریق پورتال جشنواره ملی شعر کتاب به آدرس khz-ketab1.blogfa.com یا پست الکترونیکی khz.ketab1.gmail.com ارسال کنند.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: