کد خبر: 20609
تاریخ انتشار: یکشنبه, 11 مرداد 1394 - 10:59

داخلی

»

اخبار کتاب

برگزاری همایش سون هدین در شهر کتاب

همایش بررسی آثار سون آندرس هدین (۱۸۶۵ـ۱۹۵۲ م) سیاح، هنرمند و جغرافی‌دان سوئدی سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ (سوم نوامبر ۲۰۱۵) در مرکز فرهنگی و بین‌المللی شهر کتاب برگزار می‌شود.
برگزاری همایش سون هدین در شهر کتاب

 

به گزارش لیزنا، همایش بررسی آثار سون آندرس هدین (۱۸۶۵ـ۱۹۵۲ م) سیاح، هنرمند و جغرافی‌دان سوئدی سه‌شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۴ (سوم نوامبر ۲۰۱۵) با حضور استادان و پژوهشگران ایرانی و سوئدی و با همکاری بنیاد هدین و مرکز فرهنگی ایران در استکهلم در مرکز فرهنگی و بین‌المللی شهر کتاب برگزار می‌شود.

 

سون هدین در دانشگاه‌های اوپسالا، برلین و هاله درس خواند و در نخستین سفر اکتشافی مهم خود از پامیر گذشت.

 

سفرهای متعددی به چین، تبت، مغولستان، سیبری و ایران داشت و در تبت و سین‌کیانگ به اکتشاف پرداخت.

 

چندین جلد کتاب به قلم او درباره‌ی سفرهایش به آسیای مرکزی، تبت جنوبی، هیمالیا و ایران منتشر شده است و کتاب «کویرهای ایران» او به قلم دکتر پرویز رجبی به فارسی ترجمه و منتشر شده است. این کتاب بی‌شک یکی از برترین آثاری است که درباره‌ی ویژگی‌های جغرافیایی کویرهای ایران نوشته شده است. سون هدین با نگاهی موشکافانه تمام ویژگی‌های زمین‌شناسی منطقه‌ی مورد بحث در طول سفر و همچنین پوشش گیاهی منطقه و دیگر خصوصیات کویرهای ایران را بررسی و تحلیل می‌کند.

 

در این همایش، هاکان والکوئیست (رئیس بنیاد هدین) و لارش لارشون از سوئد حضور می‌یابند و درباره‌ی آثار و آرای هدین سخن  می‌گویند.

 

بر اساس اعلام روابط عمومی شهرکتاب، مرکز فرهنگی شهر کتاب در یک سال گذشته با همکاری‌ نهادهای فرهنگی و دانشگاه‌های سوئد تاکنون همایش گئو ویدن گرن (ایران‌شناس و دین‌شناس برجسته‌ی سوئدی) و همایش بزرگداشت اریک هرملین (مترجم آثار ادبی فارسی به سوئدی) را برگزار کرده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: